onsdag 27 mars 2013

Terassen-före och efter


Utanför matsalen har vi en liten altan/terass modell mindre. När vi köpte huset hade vi först tänkt bygga en ny större altan, men med tiden har vi blivit så förtjusta i den lilla terassen att den har fått vara kvar i sitt ursprungliga skick. Vildvinet som klänger runt hela terassen gör att man känner sig förflyttad till södra Frankrike någonstans. Här är det mysigt att äta frukost eller ta en eftermiddagsfika.





Så här såg det ut före. Egentligen har vi inte gjort så stora förändringar. Det gamla symaskinsbordet målades vitt. Trätrallen målades i samma gråa färg som matsalsgolvet, det gör att ute och inne flyter ihop och blir en enhet. Jag har också börjat klippa vildvinet så att det ser ut som en grön häck, jag får klippa 3-4 ggr per sommar, men det tar bara 20-30 minuter och det är det värt.




Det är rätt mysigt här ute även på höstkanten! Vildvinet får så otroligt vacker höstfärg.


Så här ser det ut på vintern.


Nu längtar man verkligen efter första fikat i vårsolen! 
Om vi har tur så dröjer det inte så länge till!

Kram Titti

5 kommentarer:

  1. En sån härlig sittplats du har. Så fint du har med den klippta vildvinshäcken som ramar in. Jag gillar lite mindre och intimare sittplatser - "dansbanor" är inget för mig. Hellre många små...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fin liten uteplats
    en såndär vildvinshäck hade jag på min föredetta kolini så fint
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Så flott sitteplass du har! Villvin får fantastiske høstfarger, ja. Det ser koselig ut der hele året :-)
    God påske!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Hittade hit från samsons blorr.
    Det är så roligt att hitta nya trädgårdsbloggar att inspireras av :=)

    Vilken jättemysig uteplats.
    Härlig plats att sitta och äta frukost på.

    Har lagt till mig som följare så att jag inte missar trevliga inlägg.

    Önskar dig en Glad Påsk!

    Hälsningar
    Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kikade in hos mig! Välkommen som följare. Hoppas du får en trevlig vecka du också!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...