onsdag 20 mars 2013

Vår???


Idag är det vårdagjämningen! Det kan man inte tro när man kikar ut genom fönstret! Det har snöat hela natten och fortfarande virvlar stora snöflingor i luften. En hemsk tanke slår mig plötsligt. Tänk om det inte blir någon vår i år...tänk om den försvinner i snömassorna...tänk om vi får leva med detta eländiga väder resten av livet...men så sansar jag mig och inser att naturligtvis kommer våren, kanske inte idag och inte heller imorgon, men så småningom. Nu gäller det att plocka fram tålamodet! 


Ha en skön onsdag!
Kram Titti


3 kommentarer:

  1. Huff, det var fryktelige tanker du hadde der ;-) Jeg leste akkurat om et vulkanutbrudd i 1816 hvor det ikke ble noen sommer etterpå. Vi får håpe at våren og sommeren kommer snart! Ha en fin dag til tross for snø og kulde :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Även om jag längtar HYSTERISKT efter våren, så känns det bättre att ha det såhär och förhoppningsvis få en sommar än som det var förra året, då var våren som sommar och sedan blev det ingen sommar....
    Kram

    SvaraRadera
  3. här är en till som vill ha vår
    men jag kollade i mina inläggen från förra året
    vist var det varmt tidigt då men sen kom bakslagen med snö och när jag satte ut mina frösådder på avhärdning blev det så kallt att plantorna bad om att få flytta in igen
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...