onsdag 13 mars 2013

Vill ha mer vår...nu!



Det är iskallt både ute och inne!  Vår värmepump är trasig och det är kallt och ruggigt inomhus. Sitter inlindad i en filt och försöker värma mig. Nu vill jag ha vår...nu med det samma...så det så!
Är trött på snö och kyla. Det känns som om kroppen stelnat och hjärnan drabbats av permafrost!
Jag hasar runt som en sengångare i ultrarapid...känner mig trött och slö!
Kanske borde man ha gått i ide ändå? Tänk att få ligga och sova så sött hela vintern och vakna när de första solstrålarna leker i talltopparna och fåglarna sjunger sig hesa!
Eller borde man köpa sig en lägenhet på varmare breddgrader och ligga och sola och bada hela vintern?
För ska det vara så här varje vinter så vill inte jag vara med! Den där växthus-effekten de talade om, vart tog den vägen, nu verkar det mer som rena istiden istället!
Nej, nu vill vi ha vår...eller hur?
Kram Titti


5 kommentarer:

  1. Ja detta är inte bra för oss kvinnors hälsa. Jag var iväg en vecka men chocken att komma hem var stor minst sagt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig att nu får det vara nog. Jag blev riktigt paff när jag tittade ut i dag och fick se att världen var täckt i 3 dm snö :(
    / Sylvia

    SvaraRadera
  3. Ja, dette er ikke sånn vi vil ha det! I dag tidlig var det -19 grader her, så det virker som våren er langt unna...
    Jeg vil ha sol og varme! Hvis vi sier det i kor, vil det hjelpe da? ;-))
    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med dig!Att värmepumpen har gått sönder hos dig får mig att verkligen känna empati för dig. Det är ju inte klokt! Vi har åtminstone turen att ha eldstad om det skulle knipa och behöver aldrig frysa.
    Den här kylan tär, trots att det blir rätt gott i solen på lä ställen.I (kall)växthuset hade jag 35 grader mellan 12-15.
    Försök att härda ut och se till att få den där jädrans apparaten lagad! /Anja

    SvaraRadera
  5. Håller fullständigt med dig! Men usch och fy vad hemskt när värmepumpåen gett sig!!! Då vill man absolut ha ltie extra värme!!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...