måndag 8 april 2013

April-väder


Det märks att vi kommit in i April månad för vädret växlar från minut till minut! Ena stunden sol, nästa snöstorm. Det blåser och är kallt ute så jag håller mig inne idag. Jag har inte så många vårtecken i trädgården ännu men här inne har vi vår! Lite vårpyssel på spiselkransen höjer upp humöret en smula.





De fina etiketterna från gamla franska fröpåsar har jag köpt hos Charlotte på Garden Flow, även den vackra glaskupan kommer därifrån. Det ska bli roligt att se hennes monter på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Jag vet ju att hon är superduktig på att göra det vackert omkring sig!




Det är tur att det finns vårblommor att köpa  så att man inte blir nipprig av att vänta på våren utomhus. Det känns verkligen som det är dags för Fröken Vår att komma nu, men vackra damer kommer ju ofta försent sägs det!

Kram Titti

10 kommentarer:

  1. Ja, aprilværet er skiftende, det er helt sikkert.
    Det snødde litt her også i går. Godt at du kan hygge deg inne. Den glassklokken var flott!
    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite trist med snö i April men det är bara att gilla läget! Man får mysa lite inomhus istället./ Kram Titti

      Radera
  2. Jeg kom bare lige forbi.
    Rigtig gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt att du kikade in här, välkommen! Ha en skön kväll du också!/ Kram Titti

      Radera
  3. Du är inte så dålig du heller på att göra vackra arrangemang. Oj, så jag njöt av dina fina bilder!!!
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad du är snäll! Trevligt att du kikade in hos mig, välkommen som följare!/ Kram Titti

      Radera
  4. Ja, aprilvädret kan verkligen variera från ena minuten till den andra.
    Här skiner solen idag så nu ska kaffekoppen få följa med ut på altanen och solväggen, härligt.

    Du har pyntat jättefint inne hos dig.
    Fotot från förr var pricken över i:et.

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja oj, vad vädret vänder kvickt! Idag har vi sol men fortfarande ganska kyligt! Roligt att du tyckte om fotot, jag gillar ju gamla bilder, tycker att det ger en så härlig stämning!/ Kram Titti

      Radera
  5. Dina glaskupor är fina, jag gillar sånt. Vi åker till mässan i morgon, få se om vi hittar något spännande. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det så trevligt på mässan!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...