fredag 12 april 2013

Besök på Nordiska trädgårdar


Idag har jag varit på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Och jag var inte ensam, mängder av trädgårdsälskare gick runt och njöt av allt det vackra och gröna. Har ni tänkt på vad trevliga trädgårdsmänniskor är, oftast är de mycket glada och positiva personer, trots alla vedermödor man får stå ut med när man bor på nordliga breddgrader. Höjdpunkten var nog att få en pratstund med den härligaste av dem alla, nämligen Annika Christensen. Ett besök på Garden Flow var också en höjdare, där fyndade jag 2 uppstammade Timjan-träd som jag blev förälskad i.

Charlottes vackra monter


Ett underbart och jätte-stort Citrusträd...


Med färgglada Papegojor i 



Vackra urnor med dito blommor



Blev förtjust i den här fina holken


Underbart med alla vårblommor, precis vad man behöver just nu



Klassiska trädgårdsmöbler i nya färger...läckert!


Den här var inte heller så tokig


Massor av vårkänsla fick jag denna dag men oj så trött man är när man äntligen kommer hem! Några fynd gjorde jag också, men det berättar jag om imorgon, för nu ska jag gå och sussa!
Kram och godnatt!
Titti


8 kommentarer:

  1. Det var flotte bilder du viser derfra! Det er mye nytt og fint å se på nå om dagen. Den ene hagemessen er i gang etter den andre :-) Gleder meg til å se hva du har kjøpt!

    Ha en flott dag! Klem Marit (som nå skal reise på hagemesse)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med mässorna så här års. Man får så mycket inspiration. Ha en skön dag du också!/Kram Titti

      Radera
  2. Vilka fina bilder och nu ångrar jag att jag inte ska dit... Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att så många visar bilder på sina bloggar, så man kan vara med på ett hörn ändå!/ Kram Titti

      Radera
  3. Tänk så kul det är att titta på vad andras bilder från samma ställe där man själv varit!Jag såg inte de där fina möblerna, ögonen var nog mätta just då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lustigt hur selektiv man är med vad man ser! Kul att se vad andra "har sett"./ Kram Titti

      Radera
  4. Holken är ju för härlig
    så kul att få se bilder från mässan
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också den fina holken, den är verkligen söt!/Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...