fredag 26 april 2013

Blommig Fredag-Äntligen!


Ja, äntligen är våren här och vädret är skönt och milt! Äntligen kan man arbeta i trädgården tills ryggen värker och armarna är långa som på en gorilla! Äntligen börjar vårblommorna dyka upp här och var i trädgården! 



Det här är en liten snygging!
Det är en Iris Histrioides "George"


Krokusen heter Barr´s Purple


Den här är också söt, vet inte namnet på den tyvärr.
Men jag gillar den mörk-lila randen som löper ner mot stjälken.


Äntligen är nästan hela trädgården rensad, bara gödslingen kvar.
En hel vagnslast med kogödsel ligger nu och väntar på att bli utslängd i rabatterna.





Äntligen har jag planterat alla Penséer 
och äntligen tänkte nog Rådjuren när dem samma natt åt upp alla blommorna!


Äntligen fick jag tid att göra en liten krans av de avklippta äppelkvistarna. Ett lagom pyssel medan jag satt på bänken och njöt av vårsolen.

Detta var säsongens sista Blommig Fredag
Vill du se fler bidrag så kika in hos 

Ha en skön helg!
Kram Titti


18 kommentarer:

  1. Så flotte blomster du viser! De små irisene er så søte. Ha en skjønn helg!
    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Dessa attans rådjur.Alltid är det något som man glömmer täcka och dom mumsar i sig.Inte roligt.
    Hoppas du får en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Det var värst vad långt våren kommit hos dig! Härligt....och du, vad snällat av dig att "mata" rådjuren med "godis"...fniss....
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Endelig, ja! Georg & co. er fine :-)

    SvaraRadera
  5. Underbart fångat...!!!
    Trevlig helg....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Irisen var vekligen söt! Härliga bilder från din trädgård. Jag har inte rensat klart än och inte börjat med nån gödsling än...
    Ha en underbar helg!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Å så fine iris og vårblomster, nå er det vår i hagen ,,herlig,,

    SvaraRadera
  8. Vad härligt vårligt du har det! Underbart! Ha en fin helg! /Anja

    SvaraRadera
  9. Wow, George får gärna flytta in hos mig! Jättesnygg :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Mycket på gång i dina rabatter! Så söt irisen är.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Härligt! Vilken underbar tid vi har framför oss!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Vad fint du har.
    Så vårliga bilder.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Bedårande iris du visar. Rådjuren har tydligen varit hungriga i vår. Här finns inte en enda tulpan kvar.
    Ha det bra
    Luna

    SvaraRadera
  14. Ja Äntligen säger jag också!! Nu har vi det bästa framför oss, vårens grönska.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga vårblommor du bjuder på.
    Ja, äntligen är våren och trädgårdssäsongen påbörjad.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Det ser härligt ut hos dig! Och blå bollviva tycker jag låter fint- vill ha!!

    SvaraRadera
  17. Alltså, George är en pudding! Och skönt att det finns fler gorillor, då slipper jag kanske skämmas på måndag på jobbet när jag gungar fram på alla fyra. :-)

    SvaraRadera
  18. Stygga rådjur som mumsar i sig blommorna! Man får hoppas att dom inte gillar den där söta irisen :-) Kram
    /Liv

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...