lördag 13 april 2013

Fler bilder från mässan



Här kommer några bilder från balkongmontrarna. Som vanligt innehöll de många idéer och fantasifulla upptåg! Ibland är de så fantastiska att man nästan glömmer att det ska föreställa just balkonger. Här är mina favoriter.

















Dagens fynd blev en fågelbur och två uppstammade Timjanplantor 
som doftar alldeles underbart!


Och två söta krukor med tillhörande låda för 40 kr.


Vimplar till Julias Hörna



Jag hittade 3 fina Dagliljor som jag blev förtjust i.
Edge Ahead, Rosa, och Super Purple fick följa med hem.
Det fick också 2 stycken vita Afrikanska Liljor.




Jag köpte också flera bra trädgårdsböcker, bla. Hannu Sarenströms
Lundens skugga
och
Carina Bergius underbara bok
Dina drömmars gröna trädgård
en bok helt i min smak.


Jag tycker det har varit en ovanligt bra mässa i år och jag känner mig nöjd med dagen och mina små fynd! Och jag är också väldigt nöjd med det milda vädret som smälter is och snö i en rasande takt. Hoppas nu att det håller i sig för kommer det ett bakslag nu så bryter jag ihop! Nu vill jag få sätta igång i trädgården innan jag blir alldeles nipprig av längtan!


Trevlig helg!
Kram Titti




18 kommentarer:

  1. Så flotte bilder fra hagemessen! Det er alltid mye fint å se på en sånn messe. Det er gøy å se hvordan de setter alt opp. De må bruke mye fantasi på å lage alt sammen. Godt at du fikk med deg noen planter og bøker hjem! Det kan en aldri få for mye av :-)
    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det börjar nog bli lite fullt här inne nu, vore bra om man får ut växterna i växthuset snart, så vi får plats själva! Böckerna glädjer jag mig åt, hoppas på en lugn stund så jag kan läsa dem./ Kram Titti

      Radera
  2. Du store min så mye lekkert, det er mange gode ideer som en kan låne litt hehe.
    Spennende liljer, de blir sikkert flotte.
    Ja du har også hatt en fin dag ser jeg.
    Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig dag med mycket inspiration, precis som det ska vara! Jag hoppas att dagliljorna blir fina, de går i lila/purpur,jag tror det kommer bli snyggt i rabatten!/ Kram Titti

      Radera
  3. Härliga bilder på härliga balkonger,
    fina fynd du gjorde,
    ja,äntligen smälter alla isfläckar bort
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att det börjar smälta, vi har försökt hjälpa våren på traven och skyfflat ut snöhögarna i solen där det smälter fortare, hoppas bara tjälen går ur jorden snabbt så man kan få ner dagliljorna i jorden. Ha en skön dag!/ Kram Titti

      Radera
  4. Fina bilder som går att titta på många gånger.Visst var det en bra mässa i år?! Utan mastodontstora åkgräsklippare och grillkåtor och med gott om växter, trädgårderingspryttlar och inspiration. Precis som det ska vara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en ovanligt bra mässa i år och man fick den där härliga vårkänsla som man saknat! Ha en skön söndag!/Kram Titti

      Radera
  5. Härligt att få kika på mässan fastän jag inte kunde åka dit i år!

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd att du inte fick åka dit, men det är ju bra att man kan kika på andras bilder så får man lite inspiration och idéer ändå!/ Kram Titti

      Radera
  6. Vilka fina fynd du gjort. Kanske tur att jag inte var där. Det hade nog blivit dyrt ;)

    Tamara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, risken är stor för det fanns mycket spännande där!/ Kram Titti

      Radera
  7. Så, du var där på lördagen? Jag med! Då kanske vi sågs, utan att veta om det! ;-) Det är härligt att gå på trädgårdsmässa! Och sedan så kul att komma hem med alla fynd...

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt när man hittar något man tycker om, sen blir man påmind om mässan varje gång man ser fyndet! Då blir det dubbel glädje!/ Kram Titti

      Radera
  8. Nu kommer det som är kvar av snön försvinna snabbt!
    Jag och den stora mässan funkar inte riktigt .... Jag kommer aldrig i äg dit av olika anledningar!? Jag får kolla runt på bloggarna istället. Ett tips: växthusen finns på Jula och kostar 149:-

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Veronica! Jag får åka dit och kolla!/ Kram Titti

      Radera
  9. Fina bilder från mässan, man får så många ideer att ta med sig. Skönt med regnet som tar med sig snön nu så att man kan börja vara ute.Ha en bra dag/Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt! Snön försvinner i en rasande takt nu. Jag rensade första rabatten igår, det var härligt att få sätta igång i trädgården igen!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...