tisdag 2 april 2013

Förra årets vårpyssel...


Sitter här och jämför förra våren med i år! Det är verkligen skillnad på väder. Den 21 Mars tog jag de här bilderna förra året, alltså drygt ett år sedan! Vädret var varmt och skönt och man kunde vara ute och pyssla i trädgården utan att förfrysa fingrarna. Får sådan lust att sätta igång i trädgården när jag ser bilderna...








Idag fick jag nöja mig med att hacka bort lite av den is och snö som täcker innergården. Det ligger fortfarande 20-30 centimeter snö på de skuggigaste delarna av trädgården. Men man ser ju att det töar bort lite varje dag! 

Jag blir så glad när jag läser att det börjar dyka upp vårtecken i södra Sverige för det betyder ju att våren snart kommer hit också.

Snart...mycket snart kommer Fröken Vår!

Kram Titti



8 kommentarer:

  1. Ja, sånn var det her også i fjor. Så det var nok ganske likt i hele Skandinavia. Hyggelig å lese at det snart er vår hos deg også. Her ligger det nok også minst 30 cm med snø på skyggesiden, så det skjer ikke mye der. Men foran huset mot sør ser jeg stor forandring. Jeg hjelper også til med å hakke opp is og snø ;-))
    Vi får håpe det snart blir varmere om natta, for det er det som må til skal all snøen forsvinne.
    Ha en fin dag! Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får hoppas att det vänder snart och blir lite mildare så vi får sätta igång i trädgården innan vi blir helt tokiga!/ Kram Titti

      Radera
  2. Ja, vilken skillnad det var förra året!
    Jag längtar så mycket så jag blir tokig nu! Tänker på trädgården HELA tiden, men kan inte göra någonting eftersom det bara är snö, snö, snö...Jag har t.o.m. testat att hälla varmvatten från vattenkokaren vid altaningången, men det är så hård is att inte ens varmvatten rår på den...Hihi...inte klokt hur otålig man är nu!

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm...jag funderade också på att använda vattenkokaren, men insåg att det nog är hopplöst arbete att få bort snön. Hoppas att Fröken Vår kommer snart och gör sitt jobb ordentligt!/ Kram Titti

      Radera
  3. Så fint du har pyntet Titti, det er så deilig å kunne stelle og rydde litt ute i hagen igjen.
    Fine vårblomster og bilder, kos deg i solen.
    Maritklem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marit! Man längtar verkligen efter att börja fixa i trädgården och att få vara ute och njuta av allt det vackra. Den här vintern har varit alldeles för lång./ Kram Titti

      Radera
  4. Utrolig stor forskjell, men den som venter på noe godt... Fine bilder fra fjoråret i alle fall:) Velkommen innom!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt med gamla bilder att trösta sig med nu när våren är lite trög! Trevligt att du hittade hit och välkommen som följare!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...