måndag 15 april 2013

Fröken vår har landat!


Det var en underbar dag igår! Fröken Vår far fram genom trädgården som ett Jehu och man kan nästan se hur snön smälter minut för minut! Här och var tittar vårblommor fram även om det fortfarande är lite sparsamt på blomfronten. Det ser väldigt grått och trist ut, och man kan tydligt se hur den här vintern har gått hårt åt växtligheten. Överallt ligger buskarna nere på marken, knäckta av de stora snömängderna. Jag har försökt resa upp dem och skaka av den sista snön, men en hel del är så skadat att det måste klippas bort...trist!

Välkommen kära vår...som vi har längtat efter dig!

Några små penséer i krukor

Jag har tillverkat en liten bur av metallnät för att få ha några Krokus för mig själv. Det finns nämligen fler som vill njuta av dem. Nyss gick hela gänget förbi här utanför, 5 stycken unga Rådjursbockar, eller ligisterna som jag kallar dem. De drar runt från gård till gård och ställer till förtret! Ungdomsbrottslingar! Men jag sa till dem att dra någon annanstans och Oliver hjälpte mig att jaga bort dem.

Så här ser sötnosarna ut utan skyddsutrustning!

Nu har vi äntligen lyckats öppna dörren till förrådet, och trädgårdsmöblerna kunde komma ut i solskenet igen.

Saker man glömt tittar upp här och var!

De första Penséerna planterade på grindstolparna.

För första gången på ett halvår ser vi nu bryggan!
I fredags låg här en halv meter snö, idag är allt borta.


Igår rensade jag första rabatten och minsann om jag inte hittade 5 Liljebaggar som genast likviderades. Usch!
Och Koltrasten sjöng för oss hela dagen.
Jag kände mig så lycklig så det knottrade sig på huden.

Nu är det äntligen VÅÅÅÅÅR! 

Kram Titti

12 kommentarer:

  1. Så härligt att hon kommit upp till dig med! Äntligen. Det var ett fint rådjursskydd du tillverkat - där kan de stå och glo på godiset genom nätet. Rätt åt dem eftersom de inte kan nöja sig med vad skogen bjuder på.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför ska de ta just mina små stackars Krokus! Hos grannen växer det fullt utanför staketet men de står där så fina och granna minsann!/ Kram Titti

      Radera
  2. Härligt att ni fått vår. Nej men fy inga röda baggar än.
    Ha en fin tisdag
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, det är trist med de där röda odjuren! Det är bara att plocka bort dem!/ Kram Titti

      Radera
  3. Jeg forstår veldig godt at du pakker inn dine krokus, for det er så irriterende når de blir spist opp av rådyr. Flotte hagemøbler du har.
    Ja, endelig er våren her, og det er så deilig etter en så lang vinter :-)
    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att våren äntligen är här!/ Kram Titti

      Radera
  4. Grattis till oss..att våren äntligen har kommit!
    Det var verkligen inte en dag för tidigt!
    Dom där ligisterna som bara kommer och sabbar kan man bara bli så jäkla trött (och fruktansvärt arg) på...

    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite trist men å andra sidan ska dem ju leva de också. Så man får väl räkna med lite "spill"/ Titti

      Radera
  5. Härligt att våren sprider sej över hela landet
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det härligt! Idag hade vi 16 grader varmt, så snön smälter snabbt!/ Kram Titti

      Radera
  6. Jaaa, vi har också fått vår!!! Så härligt! Du skrev om dina ligister, jag har sådan också, fast mina är ganska väluppfostrade....värre är det med ligisterna under jord...de kommer jag inte åt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ligister av olika slag som ställer till förtret! Men det är bara att gilla läget och skydda det som skyddas kan!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...