måndag 29 april 2013

Grod-släpp


I helgen fick alla små grodor komma ut i solskenet igen. Nu känns det som vanligt igen när alla små kompisar är på plats. Tyvärr har skaran decimerats under vintern, eftersom jag var lite slarvig i höstas och glömde en liten stackare kvar ute i snön, det var min favorit-groda som gick hädan...snyft!
Men som tur är har jag fler grodor!



Det här är det senaste fyndet på Grod-fronten. Honom hittade vi på Bo Grönt-butiken i Gnesta. Han trivs nog bra här på bryggan där han kan sitta och läsa i lugn och ro!


Här är en som gillar att sola magen!


En alldeles egen Grod-prins har jag också! Men jag har inte vågat pussa på honom ännu.


Här är en till som gillar att sola magen. Tycker han passar fint här på trappen bland alla vårblomster!


Den här lilla krabaten fick vi i bröllopsdagspresent för 10 år sedan, han hänger fortfarande med fast han börjar bli lite krackelerad på ytan.


Min favoritgroda är stadd i förfall som synes!


Så här såg den ut innan förfallet startade.


Jag är arg på mig själv för att jag är en sån slarvmaja! Nästa höst ska jag ta in allt pynt i god tid innan det börjar snöa...jag lovar.

Ha en skön vårvecka!
Kram Titti






18 kommentarer:

  1. Vilka häftiga grodor, det där skulle min svägerska se. Hon bara älskar dom.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att hon älskar grodor, vem gör inte det?(fniss)/ Kram Titti

      Radera
  2. Oh, så många fina grodor du har. De där som solar magen är ju för söta. Jag är också glad i grodor som du vet. Tråkigt när man missar att plocka in något...

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, ja! Det var ju tråkigt att det var just min favoritgroda som strök med, men jag får ju skylla mig själv när jag är så slarvig!/ Kram Titti

      Radera
  3. Vilket kul gäng! :-)
    Hemma hos mig bor en liten rostig groda som ligger på mage! Och DEN tål att ligga ute året om! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okey, jag kanske får satsa på en sådan istället om jag ska vara så här slarvig på höstkanten varje år!/ Kram Titti

      Radera
  4. Hej Titt i!
    Lite krackeleringar är ändå rätt så fint, men det är synd när det rasar ihop helt. Någon groda finns också i min samling, men också en del änglar. Liknande grodprins finns hemma hos mig.
    Trevlig Valborg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite patina är ju snyggt, men kanske inte så mycket som i detta fallet! Lagom är bäst!/ Kram Titti

      Radera
  5. Så mange flotte frosker du har! Det er nok lurt å ta de inn før frost og snø kommer, ja. Ha en fin kveld.

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog så sant, Marit! Ha en skön kväll du också!/ Kram Titti

      Radera
  6. Jag älskar grodor, speciellt den där med kronan var fin. Jag har en grodprins i växthuset :-) Ha det bra, kram
    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något visst med grodor i alla fall, både levande och konstgjorda! Ha det så bra du också!/ Kram Titti

      Radera
  7. Underbart. Jag har haft kattsläpp.
    Så fin trädgård du har. Kul och se lite hur det ser när det inte är grönt. Fin form du har fått till.
    Kul att skriva till dig nu när jag vet på riktigt vem du är.
    kram till dig från mig.
    Annika
    Hur klarar du blåst med tanke på öronen?
    Jag blir sjuk varenda gång det är blåst på gång. Tröttsamt är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika! Så kul det var att få ses på riktigt! Jodå, jag blir också sjuk av blåsten, yrseln kommer som ett brev på posten...trist. Men man vänjer sig ju, jag har ju haft Menier´s i 25 år nu...men kul är det ju inte!/ Kram Titti

      Radera
  8. Men ... dom är ju helt bedårande. "Gnesta-grodan" är ju heltuff och jag bara älskar den som sitter lite bakåtlutad med benen i kors. Vilken härlig tradition. När jag var på trädgårdsresa på Irland såg jag, i en trädgård, ett litet grodpar som stod upp och pussade varandra. Det skulle passa i din trädgård.

    Önskar dig en fin Valborgshelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de härliga! Det verkar som om de Irländska grodorna skulle passa fint här hos mig, lite plats har jag nog för några fler!/ Kram Titti

      Radera
  9. Så många jättefina grodor du har.
    Gillar dom alla men grodan som sitter och läser föll jag lite extra för :=)

    Önskar dig en trevlig Valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag föll också för hans charm. Han passar där på bryggan!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...