tisdag 30 april 2013

Lite vår inomhus


Jag är fortfarande förkyld och måste hålla mig inomhus några dagar till men man kan ju njuta lite av våren inomhus också! Kornettblommorna blommar för fullt i köksfönstret, jag gillar deras latinska namn Streptocarpus, jag tycker det låter som en köttätande Dinosaurius.  Men de är som tur är ganska beskedliga och lättskötta! Jag älskar den blåa färgen!


Den söta lilla porslinslådan har jag fått av en kär vän som designat den själv.




Några små Pärlhyacinter får bidra med vårstämningen inomhus.





Utomhus blåser det så grannens flaggstång nästan viker sig på mitten! Även om solen tittade fram en stund så är det skönast inomhus i dag.
Nu väntar jag bara på att det ska komma lite regn också så att alla nygödslade rabatter ska få det de behöver. 

Ha en skön dag!
Kram Titti




14 kommentarer:

  1. Ser ut som om du gillar blått i alla nyanser, det är en härlig färg.Krya på dig!
    Håller mig inne jag med, host och nys, här också.
    Ha en skön sista april och första maj.
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, du är också krasslig! Då får vi krya på oss fort så vi kan komma ut i trädgården och pyssla igen då! Ha det så gott du också!/ Kram Titti

      Radera
  2. Så mye fint i hvitt og blått som du har! Streptocarpusen har også en nydelig farge. Du er dyktig som får de så store og flotte. God bedring med forkjølelsen!

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det märks kanske att jag gillar blått och vitt, det är ju klassiska färger som står sig. Men Kornettblommorna gör jag inte så mycket med, de är väldigt lättskötta och tacksamma som tur är. Så här på våren har man ju inte så mycket tid för inomhusblommorna, då är det trädgården som gäller!/ Kram Titti

      Radera
  3. Krya på dig!!! Så vacker porslin du har!!
    Ha en underbar Valborg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Berit! Jag försöker kurera mig så jag kan fortsätta pyssla i trädgården...man längtar ju ut hela tiden och det finns ju en hel del att göra därute! Ha en skön dag du också!/ Kram Titti

      Radera
  4. Vilken fin blogg! Har smugit omkring lite och...-Här vill jag stanna kvar....
    Hoppas du snart frisknar till för nu stundar Sköna Maj:)
    Trevlig Valborg, trots förkylningen.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, välkommen hit! Ja, Maj är en underbar månad då vill man vara frisk och kry!/ Kram Titti

      Radera
  5. Så vårlig og fint du har gjort det inne, porselenet ditt er så nydelig.
    Fine bilder, ha en flott dag.

    SvaraRadera
  6. Tack, Marit! Det är ju inte helt fel att ha lite vår inomhus också när man måste hålla sig inomhus pga ohälsa. Ha en skön dag du också!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Så flotte blå-hvite nyanser!...vårlig og frecht hos deg:)
    Ønsker deg en fin 1.Mai:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att våren är här, både ute och inne! Ha det så gott du också!/ Kram Titti

      Radera
  8. Och visst kom väl regnet? Åtminstone här!

    Jättevackert har du gjort med de blå dinosauerna...

    Ha en fortsatt jag skön Valborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det kom bara några droppar, jag skulle önska att det regnade hela natten så växterna får en liten rotblöta för här är det riktigt torrt i jorden nu!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...