torsdag 4 april 2013

Växtglädje


De många soliga dagarna har satt fart på alla inomhusväxter! Det händer nya saker varje dag nu. Det lilla Citronträdet har börjat blomma.


Det har även Mårbackapelargonerna.


Fuchsiasticklingarna kommer med massa knoppar.


Tomatplantorna har vuxit en decimeter på bara ett par dagar.


Penséepelargonerna blommar för fullt.


Idag är första dagen man kan vara ute utan vantar. Det känns riktigt mysigt ute och solen värmer på kinden. Nu ska jag ta en promenad med Oliver och spana efter vårtecken.

Ha en skön vårdag!
Kram Titti

8 kommentarer:

  1. Härligt med citronträd, det behövs bara en utslagen blomma så är doften bedövande. Ha en fortsatt skön o solig dag.Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väntar med spänning på att blommorna ska slå ut så jag får känna doften!/ Kram Titti

      Radera
  2. Vad roligt med citronträdet! Jag har några som jag sådde förra våren men dom är nog för små för att blomma än.
    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att det tar flera år innan de börjar blomma. Men då blir glädjen ännu större när den väl blommar!/ Kram Titti

      Radera
  3. Sitrontrær har så vakre blomster, og så dufter de så godt! Skal si at det vokser hos deg! Det er jo rene jungelen med alle tomatplantene dine :-)
    Ha en fin kveld!

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart får vi inte plats själva!/ Kram Titti

      Radera
  4. Jag gläder mig med dig åt både knopp och blomning! Och att det tros bli sol och varmare också i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar som om värmen kommer nästa vecka, så då har vi något att se fram emot!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...