tisdag 7 maj 2013

Äntligen...


Äntligen har jag fått ut växterna till växthuset! Så underbart skönt att få tillbaka matsalen i ursprungligt skick! Maken borde få diplom för att han inte gnällt en enda gång trots att det varit mer än lovligt trångt och stökigt vid måltiderna med alla växter som stod och drällde överallt! 
Vet inte riktigt vad som tog åt tomaterna i år, de brukar vara ungefär 40 cm långa, men i år är de över en meter redan och har börjat blomma! Så visst var det skönt att få ut dem ur huset!



Har fortfarande massor av plantor i källaren som ska ut i växthuset så det kommer bli riktigt trångt.
Imorgon ska de bäras ut hit och många behöver skolas om nu, så det blir lite pyssel.
Sedan ska jag plantera Dahliaknölarna och några andra växter i krukor.


Narcissen "Replete" har slagit ut idag, den är riktigt snygg med den laxrosa, krusiga blomman!



Några Penséer får pryda det lilla fågelbadet.


Penséerna har börjat hämta sig efter Rådjurs-attacken och blommar nu så snällt som om ingenting hade hänt!



Det finns nog inte en millimeter av min arma kropp som inte värker just nu, men ändå känner man sig väldigt nöjd och belåten med att få saker klara i trädgården, för varje liten sak som blir gjord så ökar välbehaget (och värken)! Känner ni igen det?

Kram Titti

10 kommentarer:

  1. Härligt att få ut allt i växthuset....längtar sååå efter att jag ska komma mig för med att köpa ett nytt....
    Men du vad fantastiskt med dina tomatplantor! Mina är ca 40 cm om ens det, smala och rangliga och taniga, men det var ett par frösorter jag köpt utomlands....alltid spännande och något lär det nog bli...hoppas jag...*ler*
    Ha det gott även om kroppen värker, det är samtidigt skönt för då vet man verkligen att man fått en hel del gjort:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande med utländska Tomater! Då måste du kanske ha lexikon med dig om du ska prata med dem(fniss), men de kommer säkert växa till sig och bli stora och fina om de får omvårdnad på sitt modersmål!/ Kram Titti

      Radera
  2. Jajamensan!!! men den härliga känslan när man ser allt ute och solen lyser så går det bra ändå.
    Lyckliga du som har ett växthus! önskar att mitt stod på plats så jag kan använda det.Får väl vänta till någon har lust att förbarma sig över det och hjälpa mig. Du lycka till med all din odling
    ha en härlig vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får ditt växthus på plats, för det är ju så härlig känsla att gå där inne och pyssla om alla plantor! Ha det så gott du också!/ Kram Titti

      Radera
  3. Vad mysigt när det är trångt i växthuset. Vackert med blommorna i fågelbadet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt, och det är så det ska vara så här års, som ett slags löfte om sommaren som kommer!/ Kram Titti

      Radera
  4. Jeg forstår veldig godt at det blir deilig å få plantene ut av huset og inn i drivhuset! Men trangt blir det uansett hvor de står ;-))
    Jeg håper at de vil trives godt når de får mer lys. Tomatplantene dine er jo kjempestore! Narcissen 'Replete' var nydelig :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så sant! Men får ju stå ut med lite vedermödor för att få det fint i sommar! Visst är "Replete" fin, jag blev så förtjust i den, så det blir nog fler lökar till hösten!/ Kram Titti

      Radera
  5. Så godt å få flyttet inn i drivhuset, det synes vel plantene også tenker jeg hehe.
    Nydelige blomster bilder.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är jätte-skönt att få ut alla växter till växthuset, och det är väl bäst för plantorna också, mer ljus och lite svalare och fuktigare klimat. Nu hoppas jag att det växer så det knakar!/ Kram Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...