onsdag 22 maj 2013

En mulen dag


En mulen och ganska grå dag. Det är alldeles stilla och lugnt, inte en vindpust! Det är skönt att få landa lite och ta det lite lugnt, för senaste dagarna har varit lite för intensiva och min yrsel kommer som ett brev på posten. Det är så härligt att gå runt i trädgården nu, på några dagar har allt blivit grönt och skönt. 



Jag håller på att vänja sommarväxterna vid utomhusklimatet och har svept in dem i täckväv. De stora obeliskerna ser lite kusliga ut på natten med den vita väven...tur att man inte tror på spöken!



Relaxskylten har kommit på plats, men vi har inte haft tid att "relaxa" på bänken ännu.



Paviljong-taket har vi inte hunnit få upp ännu, det ser lite tomt och naket ut innan allt kommer på plats.


Just nu håller Ormbunkarna på att rulla ut sig, jag älskar den här tiden, kan inte se mig mätt på de små krökta topparna, tycker att det ser ut som små sjöhästar som böjer sina nackar.

Som ni ser är jag en modig kvinna som släppt loss Randgräset i rabatten. Just den här sorten är inte riktigt lika invasiv som den vanliga, men man får tukta den lite varje vår så att den håller sig på plats!




Här i slänten har jag planterat nävan "Rozanne" mellan Ormbunkarna.
Rozanne är så tacksam och blommar snällt hela sommaren.



Visst är det skönt att ha en sån här mellandag när man får stanna upp i trädgårdsbestyren och bara gå runt och njuta lite!

Kram Titti

6 kommentarer:

  1. Det låter som om din och min dag var ganska lika! Man behöver sådana dagar ibland så man hinner stanna upp lite och ta in och hinna ikapp sig själv. Trevlig idé med Rozanne mellan ormbunkarna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Det är skönt med dagar som gör att man varvar ner och verkligen SER vad som är i görningen.

    Jag är också en "modig" kvinna men har sett till att gräsklipparen kan gå runt och hålla igen på randgräsbeståndet;-)

    Solskenskram / Therése

    SvaraRadera
  3. Så flotte bregner du har i hagen din. De er så vakre når de "ruller" seg ut. Det gresset har jeg ikke tørt å ha i min hage. Der jeg bodde før spredde det seg så mye at det tok over hele bed. Så der er du virkelig modig, ja! :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Åjaa...det er så godt ute nå om dagen:)...naturen vokser og koser seg...som oss:))
    Nydelige stilleben du lager...I love it!
    Kos deg og nyt de herlige dagene vi har:))

    SvaraRadera
  5. Åh så fint det är! Gillar verkligen kombinationen av Randgräset och Ormbunkarna. Så snyggt ihop! Läckert!
    Kram, Eira

    SvaraRadera
  6. Du har det så fint hos dig! Jag tycker verkligen om den där Relax skylten. Tack för inspirationen du bjuder på!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...