måndag 20 maj 2013

Flitig som ett bi...


Om någon undrar var jag är , så är jag i trädgården just nu. Har varit riktigt flitig sista dagarna! Alla sommarblommor har planterats, alla grusgångar är rensade, skyltar och pynt börjar komma på plats och ett staket mot grannen har satts upp, för att hindra grannens barn-barn från att ramla i dammen och drunkna. De har nämligen upptäckt fiskarna i dammen och de lockar riktigt mycket och barnen tassar dit så fort de får en möjlighet. Det är ju lite otäckt med barn och vatten så därför kom staketet upp i all hast. Maken har målat fasaden och en plåtslagare har lagat tak-kupan som läckte, så det händer mycket just nu!
I helgen var jag på Trädgårdsmässan i Taxinge och gjorde några små fynd.



Jag köpte några Iris Sibirica som jag blev så förtjust i
Iris Sibirica "Hubbard" och " Dance Ballerina Dance"
Några vackra gräs och lite annat smått och gott blev det också.



På Bauhaus hade de rea på Lewisia i söta färger
10 kronor styck var ju ett riktigt fynd!
Färgerna påminner lite om Tutti Frutti.


Den lediga veckan jag såg fram mot blev inte riktigt så ledig som jag tänkt, nyinsatta möten och konferenser på jobbet gjorde att 2 hela dagar försvann...snyft!

Men jag hänger inte läpp för det , nej då!

Man får njuta av de stunder som bjuds.
Och idag har vi haft ett ljuvligt väder och jag har varit ute hela dagen och fått riktigt mycket gjort, så jag är rätt nöjd ändå.

Kram Titti



4 kommentarer:

  1. Helt rätt Titti!
    Man ska njuta av de stunder man får...
    Man blir dessutom glad när man gör fynd,

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Flotte planter du fikk kjøpt deg! Jeg har begge irisene fra før, og de er enda penere enn på bildet :-)

    Det høres ut som du har hatt en fin helg.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att vara ute i trädgården! Det är det som är vitamin för själen:)
    Ha en underbar ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. vad härligt du haft det. oj då Taxinge glömde jag bort äh får bli ett annat år.Lewisa är en lite härlig blomma.
    Ha en fin vecka hoppas ni får sol här är bara grått grått.
    Kram Meta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...