fredag 24 maj 2013

Månadens favoritväxt-Maj


Det är inte lätt att välja en favorit denna månad! Det är så mycket som händer i trädgården och allt blommar samtidigt, både vårblommor och sommarblommor. Perennerna är på gång och håller på att veckla ut sina blad och allt är så vackert. Men jag tror att jag har hittat min favorit nr:1.
Det blir Purpurapeln Malus "Profusion"





En underbar färg på blommorna och stammen är också lite åt det röda hållet.


Under trädet har jag planterat Alunroten " Melting Fire" som gör sig fint mot gruset och matchar trädet perfekt i färgen.

Vad tycker ni, nog är Profusion en värdig månads-favorit?

Kram Titti


Om ni vill kika på fler favorit-växter för Maj
Så kika in hos Anna Vattenkanna.



8 kommentarer:

  1. Absolut! Den är verkligen ett toppensnyggt litet träd året runt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker du har gjort ett jättebra val av månadens växt.
    Fina bilder!

    Önskar dig en solig dag!

    SvaraRadera
  3. Den er absolutt en flott favoritt! De er kjempefine! Jeg hadde et sånt tre jeg også, men det fikk en sykdom og døde. Håper du slipper det.

    Ha en fin dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Härligt, men jag har valt en total kontrast till din....fast jag har inte lagt ut den än...blev ett annat inlägg om våren nu istället....
    Ha en go´ helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt snygg! Här får vi vänta lite till innan aplarna blommar, men jag väntar gärna!

    SvaraRadera
  6. Så fin farge den har, nydelig favoritt, og alunroten er flott.
    God helg.

    SvaraRadera
  7. Helt klart en värdig favoritväxt i maj! Vet inte om du sett svaret inne hos mig, men min purpurapel heter Eleyi men den liknar din. SÅ vackert du har gjort kring ditt träd!
    Jag gillar verkligen min, fina blommor och vackra bär på hösten. Så den kanske blir favoritväxt flera månader?

    SvaraRadera
  8. Aplar är så fina tyvärr har jag ingen,än
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...