tisdag 28 maj 2013

Månadsbilder för Maj


Lite i sista minuten kommer månadsbilderna för maj månad.  Det är fortfarande lite orensat på sina ställen så ni får blunda med ena ögat när ni tittar på bilderna! Meningen var att jag skulle ha rensat klart idag, men precis när jag skulle börja så kom hällregnet och som den vekling jag är så hade jag ingen lust att rensa rabatter i ösregnet så ogräset finns kvar där det stod.



Gräset har tagit skada av vinterns härjningar och jag har fått så i lite nya frön här och var. Det gror nog fort nu när det regnat så rikligt.




Den här rabatten gjorde jag om i höstas, jag hade hoppats på att Flocknävan skulle ta sig fortare, har ju drömt hela vintern om hur fint det skulle vara med Alliumbollarna som kom upp ur ett hav med rosa Flocknäva.  Men jag får nog vänta ett år till innan det tar sig ordentligt. Man är lite för otålig ibland!











Här till höger om bänken har vi funderat fram och tillbaka om hur vi ska göra, det ser så trist ut i nuläget. Men nu har vi bestämt oss och idag har jag beställt något som jag tror kommer bli kanonfint!
Det berättar jag om längre fram!




Den här gången ligger i norrläge, men konstigt nog trivs Timjan i fogarna, beror kanske på att vi har ganska sandig jord.





Prydnadsapeln "Profusion" är så vacker när den blommar och har ett vackert rödaktigt bladverk. Vi planterade trädet förra sommaren så det är fortfarande litet och klent men jag hoppas det växer på sig snart.



Det blev många bilder, hoppas jag inte tröttade ut er alltför mycket!

Ha en skön vecka!
Kram Titti




3 kommentarer:

  1. Det ser så ombonat och mysigt ut i din trädgård! Nehejdå, inte blev jag trött i a f.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har så mye fint i hagen din! Jeg blir aldri lei av å se på de :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Vilken fin trädgård du har
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...