torsdag 23 maj 2013

Palettblad och lite annat


Det finns så mycket att njuta av nu! Inte bara i rabatterna utan även i alla krukor som står här och var i trädgården. Det är roligt med sommarblommorna för man kan variera sig från år till år.  De blir små färgklickar som piggar upp stämningen lite.


Jag gillar verkligen palettbladen, vilka färgklickar!
De kan liva upp den mest tråkiga hörna.




Gulbladig Bunkestarr, snyggt mot den svarta krukan!

Här klänger ett Gulbladigt Penningblad

Lavendel och Penséer

Och Penséerna...mina små älsklingar!
De kan jag inte vara utan , jag älskar de här lila tonerna med den gula mitten.

Ha en skön Torsdag!
Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Allt är så vackert
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Så flott tønne med palettblad du har! De fargene har jeg aldri sett på de. Det er noen flotte planter, og det har jo kommet veldig mange nye sorter de siste årene. Jeg forbinder de med 80 tallet da jeg samlet på sånne, men da hadde jeg de bare som stueplante. Ha en flott dag. Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Kan du skicka ner din snygga bladväxtkruka till mig? Exakt min kopp av the. ser att du har en nemesia och tagets också i kompotten - läckert! idag är jag ledig och ska själv försöka fixa till det lite här hemma.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Har aldrig tänkt på att ha palettblad utomhus.....inomhusblommor som jag anser det vara....fast jag ska väl inte säga så mycket....jag hänger alltid ut mina orkidéer i träden varje sommar.....

    SvaraRadera
  6. Så flotte blader, fantastiske farger.
    Nydelige blomster hos deg er det blitt sommer alt.
    Maritklem.

    SvaraRadera
  7. Åhhh så fina arrangemang. Gillar den första träbaljan jättemycket. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga färger du har på dina arrangemang, väldigt snygga, jag blir riktigt avis. /Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...