onsdag 15 maj 2013

Vårfint på planteringsbordet


Idag har jag städat lite på planteringsbordet vid växthuset. Det gamla skynket var gammalt och smutsigt, så jag sydde ett nytt av säckväv. Det är skönt att ha något som döljer allt skräp som står på hyllorna, sådant som är nödvändigt men inte så vackert. Jag hade tidigare i år köpt en schablon på Panduro och den kom nu till användning. 


Några små Penséer i zink-krukor pryder nu jalusi-väggen bakom planteringsbordet.


Skynket är sytt av säckväv från Plantagen, av samma sort som jag använde till Tomaterna i växthuset. Väven sälj på rulle och är ganska billig. Den är väl tänkt att användas till att täcka rosor och liknande men går ju lika bra att använda så här.


Jag har använt vanlig hobbyfärg från Panduro.


I en "Amerikansk soptunna "förvarar jag jord, skönt att ha till hands när man får för sig att plantera om en växt eller fylla på i någon kruka.

Ha en skön onsdag-kväll!
Kram Titti


7 kommentarer:

  1. vad trevligt det ser ut, visst är det skönt att gömma undan en del grejer. det blir ju kanon med det säckvävsdraperiet.Du är fiffig du.
    Ha en fin onsdagskväll.

    SvaraRadera
  2. Så flott det ble! Det var smart å ha jord klart i en tønne i drivhuset. Det var et smart tips! Ha en fin kveld.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Snyggt!Skynken och draperier är toppen och säckväv passar till mycket :)

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Gillar verkligen säckväv!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Så lekkert, du har sansen for de små fine detaljene.
    Maritklem.

    SvaraRadera
  6. Tak for din hilsen på min blog. Hvor er der fint og ordentligt på dit plantebord, og så mange søde pynteting.....så pænt er der ikke på mit plantebord, jeg må vist ha' städet lite där :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...