måndag 24 juni 2013

Äntligen semester!


Dagen till ära så slog den första näckrosen ut sina vita blommor.

Den första av de "fådda" Pionerna slog ut i morse, det ser ut som om det är en Bowl of Beauty.

Pion nummer två slog ut på eftermiddagen, vet inte vad den heter. Jag kikade i min pionbok och ser att den påminner om Mrs Franklin D Roosevelt. Kanske någon som vet?
Pionerna Festiva Maxima och Sarah Bernhardt är också på gång.


I Julias hörna blommar doft-schersminen för fullt! När man har köksfönstret öppet så fylls hela huset
med väldoft...alldeles underbart!
  
En blå Akleja har behagfullt slagit sig ner bredvid en rosa Näva.

Tidigare i våras köpte jag flera Lewisia för 10 kronor styck. Nu blommar dem för fullt, de är verkligen vackra med sina  näpna små blommor.



Dörren till växthuset står på vid gavel hela dagarna för att vädra ut den värsta värmen. Tomaterna mognar nu i rask takt. Inom några dagar kan vi njuta av de första körsbärstomaterna...mums...det är som att äta smågodis!




Nu ska jag vila upp mig ordentligt för jag har varit så fruktansvärt trött sista veckan. Här på bryggan ska jag sitta och slöa några dagar tills jag kvicknar till igen.

Ha en skön sommarvecka!
Kram Titti


2 kommentarer:

  1. Så deilig å sitte på den flotte bryggen og bare nyyyyyte. Det er viktig å ta seg tid til. Du, den lewisiaen var en deilig farge på. Mine to døde for meg i vinter og har ikke fått meg til å kjøpe nye ennå.

    SvaraRadera
  2. Nyyydelige bilder fra hagen din!
    Duft sjasminen blomstrer hos meg også...så deilig:)
    Nyt sommerdagene i hagen:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...