tisdag 11 juni 2013

Det är de små, små detaljerna som gör det!


När vi har gäster i trädgården brukar de alltid kommentera två saker. Det ena är att vi har så många sittplatser i vår trädgård fast att vi aldrig sitter still så värst länge, det andra är att det finns så många lustiga  pyntsaker och stilleben runt om i trädgården. Vi tycker att det gör trädgården mer spännande när man kan ströva omkring och upptäcka saker här och var på sin promenad.

De här små busfröna kom till på ett lustigt sätt. Jag hade fått en kartong full med porslins-grodor av en väninna som skulle sälja sitt hus. Jag hade satt kartongen i källaren för att senare kunna inspektera vad den innehöll. Men innan jag kom så långt, hörde jag ett tjut i källaren...det var maken som hade ramlat raklång över kartongen och krossat innehållet. Allt var i småsmulor utom huvudena till två fula ministatyer av barn. Jag tyckte att händelsen var ganska rolig, så för att hedra min vänninas pyntsaker som gått i kras så fick dessa två huvuden hamna i växthuset i var sin liten kruka. Jag blir alltid glad när jag ser dem!


Lite pynt på planteringsbordet.


En urna i en rabatt kan också agera pynt.

En stor vattenkanna på en piedestal. Den lilla kransen är flätad av klippet från äppelträdet. En stor nyckel hänger på spaljén.

En skylt till hälften gömd i grönskan.

En vinkande groda på en glaskula, en present från min son och sonhustru.

Ännu en groda, han sitter i lugn och ro och läser på bryggkanten.

Ännu en grod-present från sonen och sonhustrun. Det verkar som om de tror att jag gillar grodor(fniss) hur kan de ha fått för sig en sån sak? Jag har väl inte så många grodor, eller?

Ett litet fuskfönster med taklökar i en låda kan väl också vara pynt!

En lokal konstnär har gjort de här händerna, det brukar hamna olika slags pynt i dem beroende på årstiden. En gång hade en gäst lagt i en slant som tack för maten!


Det här var bara ett litet axplock av små detaljer man kan upptäcka här i vår trädgård. De flyttas runt efter årstid och humör. Ofta hittar vi roliga saker på loppisar, sånt som kan återvinnas och fixas till och som inte kostar så mycket. Då är det inte hela världen om något går sönder.
Idag har jag fixat lite i Julias Hörna. Bilder kommer längre fram.

Ha en skön vecka!
Kram Titti

8 kommentarer:

  1. Du er så utrolig flink med detaljer! Det er noe med å få de rette tingene på rett plass, og det er du en mester i! Vi liker visst frosk begge to, hihi...
    Hodene til dokkene passet perfekt i pottene. De er kjempefine.

    Ha en flott dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Men oj så många fina detaljer! Nu blev jag verkligen inspirerad, har tänkt så länge att jag vill ha mer pynt i trädgården men inte riktigt fått till det! I sommar skall det minsann pyntas lite mer ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. vad mycket roligt och fint du pyntat med,jag är dålig på att pynta i trädgården
    jag borde ta en sväng ner i källaren och leta igenom i gömmorna får se om det dyker upp nått kul
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Så mysigt du får tilldet....jag hade sagt från början att inget pynt här inte...men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig! Och det har jag gjort!
    Ha det gott och kram.

    SvaraRadera
  5. Vad fint ni har, jag gillar verkligen sittplatser även om man inte använder dem så ofta. Skönt att kunna flytta runt ändå om man ska fika och vill ha skugga. Eller sol för den delen. Att det alltid finns skugga någonstans är perfekt.

    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Her var det mange fine store og små lekre detaljer, så vakkert du har det i hagen din.
    Maritklem.

    SvaraRadera
  7. Jättefina små detaljer. Små överraskningar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Javisst är det roligt med pynt i trädgården. Hittar man dessutom sitt pynt på loppisar och dylikt har man saker som ingen annan har.
    Fint pyntat hos dig. /Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...