lördag 1 juni 2013

En liten kvällspromenad


Maken och jag har känt oss lite hängiga senaste dagarna, en förkylning har slagit klorna i våra arma kroppar och orken räcker inte till för några stordåd i trädgården. Men en liten kvällsrunda i trädgården orkade vi i alla fall. 

Två små uppstammade Timjan-plantor som jag köpte på trädgårdsmässan i Älvsjö har börjat blomma, så fort man nuddar dem så sprider sig en helt underbar väldoft som gör en helt lyrisk!

Klematis Summersnow klättrar på spaljèn vid boden, några små blommor har börjat visa sig, snart blir den översållad av vita blommor.

Guldhumlen har kommit en bra bit upp för stolparna på bänken.

Underbart när Syrenerna blommar!

Några små Tovsippor har smugit sig in i Randgräset, där passar de riktigt bra!

Allium-bollarna börjar slå ut.

Två vallmoknoppar som vänslas lite, ser nästan ut som om de viskar små kärleksord till varandra!


En liten mysplats på baksidan, perfekt att inta fikat här i kvälls-solen.

Ormbunkarna har rullat ut sina blad.

Vimplarna har kommit upp i Julias hörna.


Jag tycker så mycket om dessa små rundor i trädgården. Det händer något hela tiden, och det är så kul att följa utvecklingen av växterna och se dem förändras under hela växtsäsongen. Det är en ständig glädje att ha en trädgård att njuta av och så skönt att ha en liten fridfull oas mitt i den här galna världen! Ett ställe där man kan varva ner från stressen i omgivningen och få fylla på med positiv energi.

Ha en skön helg!
Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Å, vilken mysig hörna du har där! Och de där uppstammade timjan-plantorna är verkligen SUPERFINA!
    Guldhumlen var också SÅ fin där i spaljén. Fin kontrastfärg!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Jättefin liten hörna! Det gör mycket när man pyntar och dekorerar lite i trädgården, det gillar jag också.

    / Therese

    SvaraRadera
  3. vad härligt du har det hos dig i din trädgård. Kvällsvandringar är det bästa jag vet.
    ha en fin söndag och krya på er!
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så leit at dere har blitt forkjølet! Det er ikke noe godt å være på denne tiden av året. Vakre bilder som alltid. Den sitteplassen så deilig ut. Bregner er så vakre :-)

    God bedring!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  5. Ja du det är sanna ord det där, att få ha en trädgård är allt lycka mitt i denna galna världen som bara snurrar på fortare och fortare och fortare. Tänk då så gott att kunna få sitta ner och känna lugnet infinna sig och att själv få "komma ifatt". Du har en så fantastisk trädgård, att jag själv knappt törs visa mina bilder, men det gör inget, jag älskar att se hur fint andra har det och det blir lite små tips till en annan också....idag blev det bl a din lilla hörna vid boden, den fick mina tankar att börja snurra....hihi...
    Jaså ni har också åkt på de där usla "basseluskerna"....om det är samma som mina, kan jag lova att de blir långvariga:(
    Men nu får ni ta och krya på er så ni kan komma ut ännu mer i er vackra idyll!
    Krya-på-dig-kram

    SvaraRadera
  6. Vackra och harmoniska bilder från din trädgård. Så klart du varvar ned i den fina miljön./Anja

    SvaraRadera
  7. Så fin tur i hagen din!
    Nydelige detaljer du har skapt:)
    Ønsker deg en fin ny uke..håper du blir frisk snart igjen:)

    SvaraRadera
  8. Ljuvlig runda med inspirerande och vackra bilder!

    Hälsar Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...