onsdag 26 juni 2013

Månadens Favoritväxt-Juni


Favoritväxt, ja! Det svåra i utmaningen är ju att man bara får välja en favorit varje månad. Just nu finns det så många underbara växter som blommar så det är ju svårt att bestämma sig. Efter moget övervägande har jag nu valt ut den absoluta favoritväxten för Juni! 



Tada!... Alunrot "Melting Fire"


Jag tycker att den har en underbar brun/röd färg som passar alldeles perfekt här under Purpurapeln Malus "Profusion". Mycket snygg också mot det gröna gräset tycker jag!

Närbild! Passar bra mot den rostiga krusidullen och mot gruset!

Även blomman är snygg om än lite diskret, men det är ju inte helt fel med lite blygsamhet heller!
Lättskött är den ju också! Så visst är den en värdig favorit för Juni.


Ha en skön Tisdag!
Kram Titti

Klicka på länken så hittar du fler fina favoritväxter!





6 kommentarer:

  1. Så flott den er! Forstår godt at det er din favoritt for juni.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Den har så fin farge på bladene, en nydelig juni favoritt.
    Marit.

    SvaraRadera
  3. Visst är det besvärligt! Hur tänkte jag då i januari, vad utsätter jag mina fina trädgårdsbloggvänner för :-D!

    Jättevacker alunrot, jag är också väldigt svag för Heuchera och det finns så otroligt många och vackra sorter - kul för oss som gilla detta släkte!

    Kram

    SvaraRadera
  4. vackert med alunrot
    ett bra val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. I juni är det väl hopplöst att utse en månadens favorit! Snarare är det väl nästan så att man har en "dagens" favorit bland alla underbara, underbara juniblommande växter!
    Kram på dig! // AH

    SvaraRadera
  6. Vacker färg på den alunroten och sirliga små söta blommor

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...