torsdag 13 juni 2013

Några bilder från innergården


Senaste veckan har vi arbetat frenetiskt i trädgården, målat, rensat och planterat de sista plantorna som stod och väntade i växthuset. Vi tänkte att allt ska vara klart till semestern, för i år ska vi vila och ha det skönt på semestern för ovanlighetens skull! Inte jobba och slita...bara göra trevliga saker som utflykter och att mysa med familjen. Och att bada...jag kom på att vi inte har varit på stranden en enda gång sen vi köpte huset för snart 7 år sedan. Så i år ska rekreation prioriteras! Men lite trevligt pyssel i trädgården blir det nog ändå, jag har köpt så fina gjutformar för att göra rabatt-kanter i gammal stil, så lite betong-arbete blir det nog. Några trädgårdsutflykter är också inbokade. Och så ska vi få ett barn-barn till, det är något vi verkligen ser fram emot.  Nu hoppas jag att det blir en skön sommar med sol, varma vindar och bad. 

Här kommer några färska bilder på innergården. Det är så härligt nu, när det blivit grönt och frodigt igen.



På trappan står Snötörel "Diamond Frost"

Det gula penningbladet i tunnan lyser upp den skuggiga hörnan.

En stall-lykta som gått sönder har förvandlats till piedestal åt ett gäng sedumplantor i en gammal fruktkorg från Ikea, jag tog bara bort glaset och locket och vände lyktan uppochner. De små fåglarna fyndade jag för 10 kr styck och målade med Zetas svarta färg.



Jag älskar vyerna från lusthusets fönstergluggar, som små tavlor som hela tiden ändrar skepnad.






Här i den gamla soptunnan växer Dvärgsyrenen "Palibin"



En tuva med Gräslök har fått gå i blom bara för att det är så vackert. Humlorna älskar gräslöksblommorna så lite nytta gör det också, inte bara till lyst alltså!

Några korgar med gräs på bryggan.


Idag regnar det så vi passar på att vila våra ömma kroppar, det är ganska skönt att få varva ner lite efter några intensiva dagar!

Kram Titti

7 kommentarer:

  1. Det er sikkert smart å gjøre alt ferdig i hagen før ferien. Da kan dere hygge dere i hele ferien.
    Håper at det blir mye fint vær hos deg :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Wow, vad fint du har det! Bland annat var det väldigt dekorativt med tunnan med träd och penningblad vid trappan! Smart sätt att hålla penningbladet stången, här ger det sig gärna ut på egna äventyr. ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Så smart att arbeta som sjutton nu innan semestern för att sen kunna göra det som andan faller på. Det brukar bli en del ändå.
    Ha det gott och njut nu i din fina trädgård, här finns ju så mycket att se!

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det Titti!
    Den sista bilden blev min favvo:)!/Anja

    SvaraRadera
  5. Hej Titti
    jisses det ser verkligen välordnat å fint ut :)
    å missa nu inte..

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Som jag alltid skriver, jag älskar din trädgård, den är ju bara hur fin som helst....och vad många fiffiga idéer du har....uppochnervända lyhktan...måla fåglarna....fönstren, ja man upphör inte att förvånas utan ser med spänning fram mot alla dina projekt....låter ursnyggt med egengjuten rabattkant....mmmm....blir lite avis....men jag ska också njuta och inte slita ihjäl mig, tror jag....fniss....man kan ju försöka men inte alltid sp lätt att hålla....
    Ha en underbar sommar och semester.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dere har det så fint i hagen, det er godt for alt som er gjort.
    God lørdag fra Marit.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...