söndag 16 juni 2013

Vi hade iallafall tur med vädret!


Det har regnat hela natten. Vid 8-tiden på morgonen började det sakta klarna upp, och det visade sig bli en härlig sommardag. Vår trädgårdsbesökare kom vid 10-tiden, precis när fukten efter regnet torkat upp och solen började värma igen. Vi har haft en härlig dag med kaffe och jordgubbstårta, fotorunda och mycket trädgårds-prat. Tänk vad trädgårdsmänniskor är härliga, positiva och jordnära personer...man blir alltid lika glad när man möter någon som förstår ens passion för det vackra i naturen. Vi har njutit av dagen och vädret stod oss bi, men 5 minuter efter att vår gäst åkt så öppnade sig himlens dammluckor och regnet forsade ner. Det kan man kalla timing. Så nu ligger vi på soffan och kurar tills det klarnar upp igen. Det verkar som om det blir en äkta svensk sommar i år också, med ömsom regn, ömsom sol.


Dagen till ära så har jag piffat till Julias Hörna. Skylten har målats turkos och så även krukorna på hyllan. Allt för att matcha den turkosa färgen på vimplarna. Man måste ju tänka på detaljerna (fniss)


Häromdan var jag tvungen att flytta en stor buxbom som nästan blev kvävd till döds av omgivande växter. Jag klippte ner den och satte dit ...ja vad kallas det...en form kanske...som gör det lättare att formklippa den...som ni ser så ska det bli en ekorre när den blir "färdig".


Nu blommar Paradisbusken...underbart...man känner sig nästan förflyttad till paradiset nu när allting är så vackert. Vilken härlig tid det är just nu, man vill stanna tiden lite och bara sitta och filosofera under närmaste buske!


Eller ligga och slöa i hängmattan och räkna molnen som ser ut som små ull-tussar.


Ha en skön Söndag-kväll!
Kram Titti

2 kommentarer:

  1. Så fint, den buskbomen er stilig he he.
    Nydelige blomster, busker og bilder og hengekøyen så veldig fristende ut.
    Klem fra Marit.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig sommarkänsla det var i ditt inlägg... nästan så jag fick "dåligt samvete" att jag har så svårt att bara sitta och filosofera...
    Kanske jag borde skaffa mig en hängmatta?
    Härligt ser det ut ivf :)

    Ha en härlig midsommarvecka!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...