torsdag 25 juli 2013

En liten kvällspromenad.


Jag har målat sovrummet idag, knappt varit utanför dörren. Men nu på kvällen tog jag en liten promenix i kvälls-solen. Det är så vackert precis innan solen går ned. Det riktigt glöder i rabatter och krukor på baksidan av huset. 



De blå afrikanska liljorna blommar så fint, men de vita har inga blommor ännu.
Jag köpte dem i våras som pytte-små plantor så jag får nog vänta till nästa sommar innan de blommar.
Jag tycker de vita är så fina!

Den hemmagjorda statyn har utsikt över blomsterprakten här på baksidan!
Jag är lite förvånad att den håller år efter år, trots att jag gjorde den av spillbruk från källar-renoveringen.


Palettblad "Caipiriñha"och Tagetes Ursula Golden Yellow

Nemesia "New Papaya" och olika slags Palettblad.




Oliver följer mig lojt med blicken var jag går, han mår inte bra pga hjärtfel och sover bort större delen av dagarna. Man får tvinga ut honom för att han ska få göra sina behov. Det känns lite sorgligt när man ser honom. Han har varit vår trogne följeslagare i 9 år nu.

Den vita damen är omgiven av Vitpytta och Temynta

Alunrot: höger-Mocha
Mitten -Lime Marmelade
Nederst -Caramel
Överst till vänster -Hosta Red October

Någon slags rudbeckia av okänt ursprung.
Den lyser så fint bland de silvriga bladen av Purpurklätt.


Bara några dagar kvar av semestern nu. Så vi passar på att njuta in i det sista. Sedan börjar allvaret igen.

Kram Titti




4 kommentarer:

  1. Vilken blomster hav du har hos dig.- Mycket snyggt!! Gillar de olika alunroten och randiga palettbladet.
    Här regnar det idag . Vilket verkligen behövdes! Ska se om jag får lite gjort inomhus idag.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Du har så mye vakkert i hagen din både av statuer og blomster! Flotte alunrot du har. De er jeg veldig glad i.

    Det er så trist når en ser at dyr begynner å bli dårlige. En blir jo så glad i de, og de er så trofaste. Min eldste katt er 9 år, og jeg vet hva som venter meg. Jeg bare orker ikke tenke på den dagen da han ikke er mer. Jeg føler med deg med Oliver.

    Ha en flott dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig liten tur! Tänk om jag kunde hemmagöra en sådan fin skulptur...då skulle jag vissla nå´t i dur :)

    SvaraRadera
  4. OJ vad det blommar hos dig. Här har det varit så vackert väder så det mesta är brunt.
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...