söndag 14 juli 2013

Glödande färger


Här på baksidan av huset är färgerna så starka att de nästan glöder i eftermiddags-solen. Jag brukar annars hålla mig till lite mildare färgskalor men i år har jag dundrat på rejält med färgerna. Det är lustigt hur man förändras år från år!

En rödbladig Kanna. Glaskloten är gamla fiskeflöten som jag plockat bort nätet på.
Tycker att de tar upp färgerna på omgivande växter på ett fint sätt.

Den gula växten är en eternell med pappersliknande, prasslande blommor.
Minns tyvärr inte namnet på den.

Tagetes "Jolly Jester".

I tunnan med den konformade spaljén växer Svartöga, men den har inte riktigt kommit igång ännu.
 Om någon vecka kommer nog hela spaljén vara full av de gula blommorna!





Palettbladen är verkligen härliga, och de finns med så många variationer i färg och form. 
Jag tycker att det är fint att kombinera de mörka och de ljusa i samma kruka.
Här tillsammans med Nemesia " New Papaya" i orange/gult.




I de kon-formade amplarna växer en lime-färgad fetbladsväxt som jag inte minns namnet på i skrivande stund.


Längst ner i hörnan har vi lite mildare färger. Här blommar Afrikas blå Lilja.


Och Clematis Integrifolia Juuli klättrar på spaljén.


Snart kommer också lavendeln att börja blomma här.

Kram Titti


1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Det är något alldeles speciellt med glödande färger i rabatterna!/Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...