fredag 19 juli 2013

Lek och pyssel i sommarvärmen


Det är inte mycket man orkar med i värmen! Nästan 30 grader varmt har vi haft idag så allt går för halv maskin. Stackar lilla Oliver har fel på sitt hjärta och mår inte alls bra i värmen, han sover från morgon till kväll och orkar knappt äta ens. Jag har målat en bit av ett staket, annars har jag bara lekt lite på innergården. Kom på att jag hade några små mini-flaskor/vaser som skulle kunna piffa upp syrenträdet bredvid växthuset.


Jag köpte dem på en trädgårdsmässa förra året.
Ångrar att jag inte köpte fler! Hade nog varit snyggare att hänga dem lite tätare.


Några små rosor fick pryda de små vaserna på bordet.

En ny daglilja har slagit ut! Den heter "Rosa".
Underbart vacker!

Knopparna på Liljan " Dimension" börjar få färg.


Imorgon blir det nog en trädgårdsutflykt om inte Oliver mår alltför dåligt.
Vi hade tänkt åka till Enköping och njuta av deras vackra parker.
Vi får väl se hur det blir med den saken!

Kram Titti


7 kommentarer:

  1. De små vasene var vakre! Du er så flink til å ha sånn pynt i hagen din. De små vasene med roser var også vakre. Jeg håper at det går bra med Oliver! Her var det også 29 grader i går, og det er veldig varmt. Det er så tørt her, at jeg synes at jeg vanner hele tiden. Dagliljen rosa var nydelig!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Så gulliga små vaser. Tänk på mycket fint man kan hitta på trädgårdsmässor:) Vilken vacker daglilja!
    Enköpings parker har jag på min vill-besöka-lista.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Vilken utsökt vacker daglilja, den ska jag lägga på minnet.
    Jag har också en kruka full av "Dimension" och är supernöjd med dess mörka fägring.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  4. Det är definitivt för många grader och för lite regniga nätter!Men vilken fantastisk daglilja! Den verkar trivas i alla fall.I morgon är jag inte hemma, annars hade du varit så välkommen in på vägen mot Enköping (ca 20 minuter härifrån).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, det hade varit roligt! Kanske en annan gång istället då!/Titti

      Radera
  5. Å så søte blomster du har pyntet med, dagliljen er praktfull.
    God sommerkveld fra Marit.

    SvaraRadera
  6. Nå har jeg hatt det veldig bra med å besøke din blogg. For en underbar hage du har, og utrolig mange flotte deltajer. Dette likte jeg godt, og jeg kommer gjerne tilbake for å se mer, for her fant jeg masse flott inspirasjon
    Selv har jeg min andre sommer i helt ny hage - her var det ingenting da vi overtok her i julen 2011. Besøk meg gjerne på bloggen om du vil se.
    Titti-klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...