onsdag 10 juli 2013

Månadens favoritväxt-Juli



Även denna månad var det mycket svårt att välja ut en enda favoritväxt! Det är så mycket som blommar just nu och även bladväxterna är som finast nu i Juli, så vad ska man egentligen välja? Men efter lite funderingar så bestämde jag mig för:


Clematis Fargesii "Summer Snow"






En mer tacksam växt kan man nog inte ha i sin trädgård. Den växer så det knakar utan att man behöver "dutta" med den. Sådana växter gillar jag. Den får en skvätt vatten då och då och lite benmjöl vår och höst, i övrigt får den klara sig själv. Den är 2 år gammal, och nu har den precis börjat växa upp över taket på boden, precis som jag hade tänkt mig att den skulle göra. 

Vill du se fler vackra favoritväxter för Juli så kika in hos


Kram Titti



14 kommentarer:

  1. Ja den är verkligen härlig. Lite trollsk tycker jag på något sätt. Har en liten ynklig misshandlad planta. Men jag hoppas den ska ta sig tillslut :)..

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så vakker den er! Den har jeg prøvd å få tak i, men har ikke lykkes. Må nok lete mer etter den :-) Tenk at den bare er to år gammel! Den ser jo virkelig stor ut.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin och jag skulle gärna ha den i min egen trädgård! Det är så fint när det väller och klänger på det där sättet!

    Ser i ett av dina föregående inlägg att du har varit hos Håkan Stenström. Han bor i min trakt och jag brukar åka dit en gång varje sommar och kika. Håller med om att det finna mycket fin sten i hans trädgård!

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. "finns" ska det vara, förstås... :-)

      Radera
  4. Jättefin! Klematisar är aldrig fel. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så fin! Summer Snow är verkligen en finfin klättrare.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Neimen, for et vakkert snødryss:) Klematis er en ekte og kjær hagevenn og klatrer som våger å ta plassen sin. Et klokt julivalg:)

    SvaraRadera
  7. Den här hade kunnat vara mitt val också. Älskar denna klematis och har antal plantor i min trädgård. Behöver inget gullande eller daltande, växer snabbt, perfekt!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Summer Snow är jättefin och växer överdådigt, vi har en som heter Clematis potaninii som växer likadant men har lite större blommor, bild på bloggen. Ha en skön kväll trots regnet./CArita

    SvaraRadera
  9. WOW så snyggt! Fick köpa en ny planta i år. Förra årets inköp frös bort under vinter. Hoppas att min oxå sätter fart:)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Så fin! Just en sådan har har jag tänkt att plantera. Nu blev jag ännu mer övertygad!
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  11. Tacksamma Clematis som blommar överdådigt - visst är det underbart. Fint val!

    Tänker, Carina

    SvaraRadera
  12. underbar klematis
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  13. Underbar clematis!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...