onsdag 3 juli 2013

Road trip to gardencenters in Stockholm- part 1


Maken fick fria händer att planera dagen. Det blev besök på 3 trevliga ställen som jag tänkte visa bilder ifrån de närmaste dagarna.  Dagens bilder kommer från Norrby trädgård i Trollbäcken. En liten mysig plantskola med otroligt charmig miljö! Alla perenner är egenodlade, vilket är ett plus. 




Jag fick nästan lust att hämta en spade och knycka med mig denna enorma rugge av Hakone-gräs!
Men jag lyckades besinna mig i sista stund, min gamla småskolefrökens röst ekade i mitt huvud
"det börjar med en synål och slutar med en silverskål"
 eller 
"det börjar med ett Hakone-gräs och slutar med...ja vad då? 
Det vågar jag inte ge mig in i, jag fortsätter på ärlighetens bana istället, så Hakone-gräset står nog kvar där och glänser i kvälls-solen.


Regnbågsbräken skulle jag vilja ha i min trädgård!


En hel del kul pynt fanns här!





Många snygga krukor till ett bra pris!


En charmig miljö runt det fina växthuset!


Ja, det var Norrby Trädgård, ett mysigt ställe som jag gärna åker tillbaka till igen, i synnerhet som de snart ska öppna ett kafé också!

Imorgon får ni se bilder från Trädgårdshuset i Skarpnäck, ett underbart ställe!

Kram Titti


2 kommentarer:

  1. Så mye fint det var der da! Skulpturene av dyr var kjempefine. Takk for titten, det er gøy å se andre hagesentere :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig tur ni har varit på! Ser ut att ha varit mycket fint att titta på.
    Kram Therese

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...