torsdag 4 juli 2013

Road trip to gardencenters in Stockholm- part 2


Det andra besöket var på Trädgårdshuset i Skarpnäck. En helt fantastisk plantskola! Allt var så fint och snyggt presenterat, alla växter var stora, friska och välväxta. Deras Rosor var fantastiska, så många sorter, alla lika fina! Mycket fint "pynt" fanns också. Vackra krukor, fågelburar och mycket annat. Ett stort sortiment av perenner, och många olika sorter att välja på.
Bilen var proppfull när vi åkte därifrån.


Den här rostiga krukan med tillhörande barrväxt blev vi så förtjusta i.
Men kanske lite för stor för vår trädgård.

En något mindre kruka, ganska snygg den också, kul med lite annorlunda stil på krukorna!

Ett underbart växthus.


Första gången jag ser Muehlenbeckia i ampel. Det tror jag att jag ska testa nästa år. Den här sorten var lite ovanlig, den hade mindre blad än den vanliga.

Alunrot...underbart!


Regnbågslupiner i blom.

Ett stort sortiment av Rosor, något för alla smaker!


Den här rosen har jag hemma i vår trädgård, den fanns här när vi flyttade hit så jag visste inte namnet på den. Idag fick jag reda på att den heter Alexander precis som vårt nästa barn-barn ska heta så det minns jag nog!(hoppas jag)

En två meter hög urna!.Värdig ett palats!


Vi kände oss mycket nöjda när vi åkte iväg till nästa ställe.
Det berättar jag om i nästa inlägg!

Kram Titti

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! det är lätt att förköpa sig på såna där fina ställen. Norrby lät spännande det får jag nog skriva upp.
    Ha en fin torsdag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder! Jeg var på et hagesenterbesøk i går, men jeg glemte selvsagt å ta bilder... Godt at du har husket på det! Det er så morsomt å se hva som finnes på de forskjellige stedene. Den urnen på det nederste bilder var kjempefin!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder Titti!Det måste ha varit helt underbart att botanisera där./Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...