torsdag 4 juli 2013

Road trip to gardencenters in Stockholm- part 3


Tredje besöket gick till Garden Aquatica i Haninge. Ett av våra favoritställen. Det ligger lantligt beläget bland lummiga träd, på området finns flera vackra dammar och vattenfall. Ett litet mysigt kafé inhyst i ett av växthusen finns också. Här finns lite udda pynt till trädgården och vackra krukor och urnor. Deras specialitet är förstås dammar och tillbehör men här finns mycket att njuta av även om man inte tänker skaffa damm.

Ett underbart litet mini-växthus till ett lika "underbart" pris
så det fick tyvärr inte följa med oss hem!





Tycker så mycket om det här växthuset med tegel nertill.




Här finns många vackra urnor att välja på!



En gång med stora Hostor.
En sådan skulle jag kunna tänka mig, men jag skulle ha planterat rosa Klätter-rosor på bågarna och kanske fler rosa Pioner.
Kanske också lite snyggare marktäckning, då hade det varit perfekt!



Det här var väl en söt takdekoration?
En liten katt gjord av tegel.
Skulle kunna förgylla vilken liten stuga som helst!



Ett sagolikt vackert gulbladigt träd, som jag inte vet namnet på.

Det här är bron över stora dammen. Här är vackert och lummigt.
Kolla gärna in de två tallarna i bakgrunden, helt täckta av Klätterhortensia!
Bara så vackert! 


Ha det så gott i sommarvärmen!
Kram Titti

1 kommentar:

  1. Råkade "snubbla" över din blogg - vilken tur! Hit återkommer jag, för här var det mycket fint att se.

    Ni valde verkligen rätt ställen att åka till när ni var i Stockholm - jag kan skriva under på dina rekommendationer av alla tre!

    Ha en fin helg! /Nora

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...