onsdag 31 juli 2013

Vår trädgård- Juli 2013


Det här inlägget får bli både en presentation av vår trädgård och månadsbilder för Juli på en och samma gång. Tanken är att jag ska lägga in en länk i högerspalten som presentation av trädgården. 

Innergården










Framsidan




Julias Hörna



Baksidan





Nedre trädgården













Ja, så här har vi det. Tanken är att trädgården ska kännas lite engelsk-inspirerad, men vi har ju fortfarande mycket kvar att göra innan det börjar bli klart. Det är det som är så roligt med en trädgård, det är som en lång resa där det händer saker hela tiden. Ständiga förändringar och förbättringar. 
Att få utlopp för sin kreativa ådra och att få jobba med sina händer ger en extra krydda åt livet och hjälper oss att hålla humöret uppe i en stökig värld.
Det är därför som jag älskar trädgårdsarbete!

Kram Titti





5 kommentarer:

  1. Verkligen en underbar trädgård att vandra och leva i. Du är ju superduktig på att få till det.
    Njut massor i den innan sommaren tar slut.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hagen din er fantastisk! Det er så vakkert hos deg. Å ha en hage, det gir så mye tilbake til en selv.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Fint som bara den! Jag gillar eran trädgård.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. vilken mysig trädgård. Du säger att det är långt tills ni blir färdiga. Man blir aldrig färdig.Finns alltid något att flytta på, bygga eller gräva.
    Det var kul att jag hittade din blogg. kommer att hälsa på fler gånger.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Trevligt med presentation i sidopanelen, det håller jag också på att skapa på min blogg. Förutom att det är jättefin trädgård och fina bilder, fastnar jag för ditt ordningssinne. Jag är lite åt samma håll (lyckas inte alla gånger dock) men jag upplever att det är lite fult att ha för mycket ordning och lite ogräs är nästan ett måste, för annars är man pedant och inte njuter tillräckligt.
    Jag gillar också att det är mycket prylar i din trädgård, utan inredning ingen trädgård, tycker jag, snarare park.
    Kloka ord som du skriver på slutet, kreativiteten, föränderligheten och den fysiska ansträngningen är trädgårdslivets essens.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...