fredag 12 juli 2013

Vilodag


Idag har jag inte gjort någon nytta alls! Bara suttit på bryggan och latat mig. En hel trave med trädgårdstidningar har gjort mig sällskap. Och lilla Oliver som legat och snusat så förnöjt i solen. Maken passade på att göra några ärenden. En alldeles utomordentlig fördelning av sysslorna alltså!






Den lilla bäcken porlar så rogivande.





De gula Liljorna håller på att slå ut i blom.


Små ballerinor som svänger sina kjolar.

Rosorna blommar för fullt på innergården.


Penningbladet bredvid dammen är fullt av gula små blommor.

Här har jag frångått mina principer en aning, jag gillar inte plast i trädgården, men de här amplarna passade så fint i lusthusets fönster så jag veknade och lät de hänga kvar i sina plastkrukor...jag är nästan lite chockad över mig själv.  Lila plastkrukor???...jag misstänker att det beror på att jag håller på att bli gammal!



Förlåt att jag orsakade lite förvirring i förra inlägget. Meniérs sjukdom är en sjukdom i hörsel och balans-organet och orsakar yrsel, tinnitus, hörselbortfall och illamående. Jag börjar bli van, har haft sjukdomen i 25 år och skoven kommer med några veckors mellanrum. Bara att ta det lugnt tills det bedarrar. Finns inga genvägar tyvärr.


Ha en skön sommarkväll!
Kram Titti



3 kommentarer:

  1. du har det så himla fint i trädgården
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det lät ju först som en alldeles underbar dag, att bara göra ingenting och läsa trädgårdstidningar, dessutom i den fina miljön du har i din trädgård. Men så förstår jag att du inte mår så bra och då var det ju inte lika bra förstås...
    Hoppas du snart mår bättre och att du ändå kan njuta av tillvaron!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin liten brygga med bäck och allt! Hade gärna suttit i de där fåtöljerna med en go tidning. Känner mig inspirerad så idag blir det en vilodag för mig:-).

    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...