tisdag 13 augusti 2013

Det märks på färgerna...


...att det börjar bli höst och det känns lite vemodigt att sommaren går mot sitt slut. Men det har ju varit en helt underbar sommar så jag känner mig rätt nöjd ändå. Det var länge sedan jag upplevde en så varm och skön sommar!
Att inte behöva ta på sig jacka eller strumpor på flera månader är härligt! Dag efter dag med värme och sol och grillat på kvällskvisten.  Ljumma kvällar på bryggan och att kunna pyssla i trädgården till framåt midnatt. Det var precis det här som vi behövde efter en bedrövligt regnig sommar förra året och en ännu mer bedrövlig vinter! 













Nu hoppas jag på en härlig höst med blå himmel och milda vindar!
Jag börjar nästan längta efter att få pynta innergården med ljung och prydnadskål!
Och vackra pumpor! Och tända ljus!
Det kanske inte är så dumt med årstidsskiftningarna ändå, trots allt!

Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Idag märkte jag också skillnaden i ljuset. Trots att det var mitt på dagen hade högsommarens vita solljus blivit lite mer gulaktigt - sensommargult. Och jag vågar inte säga det nästan men nu är min favoritårstid, sensommar och förhöst. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Du har det verkligen jätte mysigt i din trädgård med alla växter och fina detaljer. Visst är det tur att vi har dom olika årstiderna. Varje tid har sin höjdpunkt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vakre bilder fra hagen din! Ja, det går mot høst enten vi liker det eller ikke. Det er vemodig, og jeg kjenner på meg at jeg kunne godt hatt sommer en måned til, minst ;-) Men som du sier så har det vært en fantastisk juli måned her, og mye bedre enn den i fjor. Får håpe at høsten også kan bli fin!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. vist har det varit en underbar sommar lite väl varmt vissa dar men sköna kvällar
    idag var jag ut och skulle montera upp lite lampor på den nya spaljen,det är så mörkt i den delen av trädgården men det var bara till att gå in för så fort det har torkat upp lite och solen skiner så kommer det en regnskur igen
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så vackra färger! Jo, det har varit en bättre sommar,men jag har typiskt nog varit sjuk nästan hela tiden. Hoppas därför på en varm lång höst. Det låter härligt med pumpor och kål också.

    SvaraRadera
  6. Nej men du det är inte höst än det är sensommar sen kommer hösten.det är när allt vissnar och man får slänga bort allt gammalt och se fram mot det nya.
    Ha en fin kväll
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Åh, så underbara bilder!
    Ja, vi ska vara nöjda med denna sommaren! Sensommaren och hösten är mysig den med...
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  8. I dag viser jeg deg frem på min hage facebookside :) Så fint!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...