onsdag 7 augusti 2013

En tur till Bergianska


Både maken och jag hade en ledig dag och vi bestämde att vi skulle ta en tur till Bergianska trädgården. Det regnade lite när vi for hemifrån men norr om Stockholm var det uppehåll men mulet, varmt och skönt var det i alla fall när vi strövade omkring bland planteringarna. Fika i gamla orangeriet hann vi också med.



Det fanns mycket vackert att titta på i de prydliga rabatterna!
Den här Orange-liljan var fantastiskt vacker.

Dahlia

Clematis integrifolia "Pamiat Serdstra"


En vacker samplantering med Broksalvia, Jätteverbena och Ekorrkorn.



Maffig Afrikansk lilja modell XL




Jag som drömmer om pilspetsar på växthustaket blev naturligtvis förtjust i den här
 nock-dekorationen.

Vi hann med ett trädgårdsbesök till denna eftermiddag.
Om det berättar jag imorgon.

Kram Titti

5 kommentarer:

  1. Vad fint, har aldrig varit där. Gillar snirklarna på taket. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så flott og så nydelige blomster, dahlian er så fin.
    Det er artig å kikke og kanskje få noen nye ideer på sånne steder.

    Ha en fin torsdag, Marit.

    SvaraRadera
  3. Så flott det var der! Den agapanthusen kunne jeg godtt enke meg her... Hva gjør de for å få de så store og blomstre så rikt? Det skulle jeg gjerne vite! :-)
    Flotte bilder, og liljen og dahliaen var også vakre.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Vad kul att se bilder därifrån det var evigheter sen jag var dit. Är nog dags igen.Liljan är så fin undrar om det är samma som jag har fast min är gul,Kolla i mitt inlägg sen.
    Ha en härlig tid av sensommaren
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Kul att se bilder från Bergianska som jag aldrig har besökt
    ha det
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...