fredag 9 augusti 2013

Lite av det som blommar nu


Igår kom äntligen regnet...27 mm på några timmar. Man kan riktigt se hur växterna sträcker upp sig och njuter av regnet. Själv har jag fått nackspärr och får hålla mig i stillhet några dagar, så regn passar mig alldeles utmärkt! Sitter här och tittar på bilderna från de senaste dagarna och ser att det är mycket som blommar nu. Jag är nog lite dålig på att visa detaljbilder från blommor, det blir mest vyer, så idag frossar jag i närbilder på blommorna! 



Näva "Rozanne"

Fuchsia "Blue Rocket"

Potatisblomma

Flox "Blue Paradise"

Afrikansk Lilja

Kärleksört "José Aubergine"

Clematis Rouge Cardinal"

Penséer

Temynta (Monarda) och Fuchsia "Puts Folly"



Flitiga Lisa

En ros röd som blod (namnlös)

 Daglilja "Strawberry Candy"

Jätte-eternell

Svartöga "African Sunset"

Stjärnöga

Echinacea Purpurea "Indian Summer"

Ja, vad i all världen är detta, kanske ni vet?


Hortensia "For ever and ever"

Spansk näva "Wargrave Pink"

Temynta

Dahlia

Rudbeckia "Magnus"

Höstanemon

Det blev många bilder! Kanske inte så roligt för er att se på, men rätt bra för mig som dokumentation över trädgården, så ni får ha lite överseende!
Imorgon är det dags för månadens växt igen, suck, varför är det så svårt att välja ut bara en växt av alla hundratals blommor! Vi får se vad det blir den här månaden för just nu har jag inte den blekaste aning.

Kram Titti


3 kommentarer:

  1. Många fina bilder på blommor, men för tillfället är jag lite extra förtjust i just dagliljor, så jag favoriserar den.
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mye flott du har så blomstrer nå! Den navnløse dagliljen ligner veldig på 'Strawberry Candy'. Fin farge på dahlia og Monarda. Det er hyggelig at det fortsatt er så mye som blomstrer. Vi vil ikke ha høst på lenge enda... :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för namnet på dagliljan! Ska kolla upp det. Visst är det härligt nu när så mycket blommar./ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...