torsdag 29 augusti 2013

Månadens favoritväxt-Heucherella Alabama Sunrise


Den här månadens favoritväxt blir absolut "Alabama Sunrise". Det är en korsning mellan Heuchera och Tiarella och kallas för klockvippa. Den lyser upp i mörka hörn och är snygg hela säsongen. Blommorna är ganska oansenliga men det är ju bladen som är det viktiga på den här växten. En planta med riktig wow-faktor!


Den är snyggast om den planteras tillsammans med rödbladiga växter.
Då framträder den röda ådringen bäst.
Den passar bra både i rabatten och i krukor.


En riktig liten toppenväxt som jag gillar starkt!

Kram Titti



Om ni vill se fler favoritväxter för Augusti så kika in här.





8 kommentarer:

  1. Så nydelig den er! De flotte tegningene på bladene er flotte små kunstverk!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Bra val av månadens växt.
    Jag gillar den också :=)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Ack ja, en värdig favorit! jag älskar dessa olika bladväxter som du vet och har en Heucherella som jag inte vet namnet på men den påminner väldigt mycket om den du visar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mina Heucherella har nästan dött i torkan i sommar. Jag hoppas de klarar sig och dyker upp igen nästa år för de är helt underbara! Ett bra val av månadens växt!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  5. Jag föll också för de underbara bladen. Nu har den funnits hos mig i 3 år och jag blir lika kär varje gång jag ser den. Den är verkligen värd att utnämnd.

    Sommarkram / Therése

    SvaraRadera
  6. Det är fint med olika bladkombinationer och din favorit är ett jättefint val.

    SvaraRadera
  7. Åh jag har också en liknande men glömt namnet! Jättefin är den som du säger i skuggan, jag har den i kruka i år! Bra val!

    SvaraRadera
  8. Fantastic photos, beautiful plants, stunning colors :) Regards

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...