lördag 31 augusti 2013

Månadsbilder i sista minuten som vanligt!


Det har regnat nästan hela dagen så månadsbilderna blev tagna i all hast mellan skurarna. Egentligen inget att visa offentligt men för min egen skull är det kul att jämföra bilderna från månad till månad. Ni andra får blunda med ena ögat eller ta en fikapaus.




Uppe till höger över ingången till det lilla lusthuset hänger en rostig vindruvsklase. Den hittade min man i en butik på Wij-resan. Han är expert på att hitta pyntsaker av det ovanliga slaget och jag säger ju inte nej till sånt!!!


Blomlådorna på lusthuset har fyllts med ljung för att hälsa hösten välkommen!


Några näckrosor blommar fortfarande i dammen.






Det lilla växthuset i zink fyndade jag häromdagen, jag tänkte pynta i det med mossa och lite annat smått och gott.




Nu börjar det märkas att hösten närmar sig, det börjar risa till sig i rabatterna och här och där ligger några löv som en försmak av det som komma skall!




Och minsann! Lyckades jag inte trycka in ett litet moodboard för Augusti också, och det är ändå 1 hel timme kvar av månaden...är det inte skickligt va?



Ha en skön helg!
Kram Titti


5 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Jag gillade särskilt det med dammen. Att göra snygga dammar är inte lätt, men ni har verkligen lyckats - den är superfin!
    Ha en fin söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så flotte bilder fra den utrolig fine hagen din, her er det mange små og store detaljer.
    God søndag.

    SvaraRadera
  3. Herlig..herlig!!
    Du har det så fiiint:)
    Ønsker deg en fin kveld:))

    SvaraRadera
  4. ett litet lusthus skulle jag vilja
    fundera så på hur jag skulle kunna bygga ett,ibland funderar jag så det går runt i huvudet men jag ska nog komma på någon enkel lösnig
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Det lysthuset ditt er så flott! Det skulle jeg gjerne hatt i hagen. Flotte fuchsia du viser frem. Det er så mange fine av de.

    Klem Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...