lördag 24 augusti 2013

Mitt livs första betongblad


I säkert 10 års tid har vi tänkt gjuta ett rabarberblad i betong. Vet inte varför det tog sådan tid men nu har det äntligen blivit av!
När vi ändå höll på att gjuta cementplattor passade vi på att göra ett rabarberblad också, tyvärr fanns det inga stora blad kvar så det fick bli två mindre som jag skarvade ihop, men jag är rätt nöjd ändå.


Här står det på baksidan bredvid Julias hörna.
Oliver använder det för att dricka vatten, rätt snygg hundvattenskål om jag får säga det själv!


När vi ändå är här på baksidan kan jag ju passa på att visa mina fina Fuchsior! De har otroligt många blommor, det verkar som om de trivs bra här i skuggan.


Här är cementplattorna som vi gjorde för att markera ingången till lusthuset.
Den högra är inte riktigt torr ännu därför är den lite mörkare.
Tänk vad roligt det är att göra saker med sina egna händer.
Sen kan man sitta där och njuta av sina händers verk/värk!!!


Nu ska jag arbeta hela helgen men ni andra får ha en skön helg!

Kram Titti

10 kommentarer:

  1. samma här jag tänker och tänker på att gjuta men det blir liksom aldrig av
    vad snyggt det blev
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag gjöt ett fast glömde att armera så det sprack tyvärr. Det är jättekul att göra eget av betong. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så flott det ble. Jeg har så lyst til å prøve selv, men har ikke fått somlet meg til å gjøre det i sommer. Får prøve til neste år. Hunden din er heldig som har en sånn fin vannskål, ja!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Läckert! Vi har också haft funderingar på att gjuta i betong, men än har det inte blivit av tyvärr.....kanske nästa sommar? :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du är en riktig fena på att få till det, det verkar som att allting blir bara hur bra som helst hos dig....och jag måste allt säga att hundvattenskålen blev ofantligt tjusig...dricker han inte ur den, ja då vet jag inte.
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, då var det på tiden då =)
    Och riktigt fint blev det, du har så mysigt där på baksidan, med gruset och allt det lummiga gröna!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Roligt med betonggjutning och fint blev det.
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Mmmm! Det är kul och blir fint men det är tungt ....
    Jag har en urna som ska gjutas i garaget men det har inte blivit av denna sommar !
    Jag får satsa på en regnig höstdag!

    En fin hundskål :)
    Och fint fågelbad har du gjort!

    SvaraRadera
  9. Visst känner man sig som värsta konstnären när de första betongalstren är färdiga! Ditt blad blev ju himla fin!/Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...