tisdag 6 augusti 2013

Nu drar jag på stövlarna...


Ja, idag blir det stövlarna på! Och sekatören fram. Den torra sommaren har gått hårt åt träd och buskar och det är många döda grenar som behöver klippas bort.





De sköna fåtöljerna på bryggan får stå där i all ensamhet och istället ska jag härja i rabatterna bakom dammen där det behövs en rejäl upprensning!
Jag har varit ruskigt lat under semestern och ogräset börjar poppa upp här och där.


Trädgårdsdagar är de bästa dagarna!
Om ni ser mig med jordiga naglar, smutsbruna knäskålar och pinnar och blad i håret, då vet ni att jag har haft en toppendag!


Hoppas ni också får en toppendag!
Kram Titti


5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med all värme men det har sin baksida och den är ju inte så rolig. Hoppas att du inte har alltför mycket som har dött. Ha en härlig dag bland ris och gräs.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga stövlar, jag säger bara det.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det låter skönt, både med ruskigt lata dagar under semestern och trädgårdsdagar - man behöver båda sorterna!
    Ha det gott i din fina trädgård!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga stövlar, dom kan man ju gå i bara för att dom är fina. Något regn har inte jag sett, jag väntar o väntar. Ja, det kom några droppar i dag på dagen. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera
  5. Så flotte støvler du har! Ja, det er nok smart å klippe vekk de tørre greinene nå, for da slipper du det til våren :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...