lördag 3 augusti 2013

Nytt staket


Förra helgen snickrade min man ett nytt staket för att dölja de fula soptunnorna. Tre stora fula soptunnor är inte precis det man önskar se bakom Pion-rabatten, men nu är de som sagt så gott som bort-trollade.



Som ni ser fick jag mina pilspetsar till slut, visserligen hade jag helst haft dem på växthustaket, men på staketet är ju rätt fint, det också!


Precis när jag började måla staketspjälorna började molnen torna upp sig, men eftersom det inte regnat här på hela sommaren så trodde jag inte att det skulle bli något av det...


...men det blev det, plötsligt öppnades himlens dammluckor och ner kom allt regn som ackumulerat sig under sommaren.


Jag fick packa ihop målarsakerna...



...och ta betäckning i växthuset medan regnet vräkte ner...


Medan jag ändå stod där och väntade, så passade jag på att mumsa på körsbärstomater.
När solen åter bröt fram
så var jag både mätt och utvilad
så det var bara att fortsätta att måla
som om ingenting hade hänt!


Det gäller att njuta av stunden, var man än befinner sig!

Kram Titti

1 kommentar:

  1. Vilket jättefint staket! En händig man er verkligen bra att ha:-)
    Ha en fin söndag!
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...