måndag 12 augusti 2013

Sensommarens små solar...


Åh, vad jag älskar solrosor! Sensommarens alldeles egna små solar. De står där så stolta och högresta och glänser ikapp med solen själv! Själva blomman är ett mirakel i design, har du sett de fantastiska spiralerna i fröhuset? Om inte, kolla nästa gång du passerar en solros. Det är ett mästerverk designat av en stor konstnär!




Så underbart med en hel äng fylld av solrosor alla vända med näsan mot solen!





Det är inte bara vi människor som uppskattar de vackra blommorna.
Insekterna är alldeles tokiga i dem!
Och deras frön är mums för himlens alla fåglar.



Tyvärr är det inte mina solrosor på bilderna, jag hade älskat att ha dem i min trädgård, men vi har inte tillräckligt med plats i solen. Vår trädgård är alltför skuggig.
Så jag får njuta av andras istället, som dessa som jag fotade ute på Ulriksdal förra veckan.


Hoppas du får en skön vecka!

Kram Titti


5 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dig Titti! Nu undrar jag bara om den fantastiska solrosängen är din?/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Anja! Bilderna är tagna på Ulriksdal. Men oj vad jag skulle tycka om att ha en sån äng!/ Titti

      Radera
  2. Vakre bilder av solsikker! Ja, hvem ville ikke ønske seg en sånn eng av solsikker? Kanskje det går an å dyrke de i store krukker og flytte de rundt etter solen hos deg?

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart idé, Marit! Det kanske jag kan pröva nästa år./Titti

      Radera
  3. Åja..ingen sommer uten!
    Vakre i alle farger og høyder:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...