söndag 4 augusti 2013

Sommarkväll


Jag arbetar natt hela helgen och har nyss vaknat. Jag dricker en kopp kaffe för att vakna till och släpper ut Oliver i nedre trädgården. Kvicksilvret visar 29 grader. Tassar sedan runt en stund i trädgården och hälsar på alla mina växt-kompisar. Det känns trist att sova bort så fina dagar, men skönt ändå att man har möjlighet att njuta en liten stund innan man åker tillbaka till jobbet igen. Mitt hjärta slår en liten volt när jag passerar floxen "Blue Paradise". Mer himmelsblått än så kan det nog inte bli!




Jag känner med fingrarna i krukorna och inser att det behövs en räddnings-aktion på direkten!
Jag börjar lite lojt med vattenkannan men inser ganska snart att här behövs rejäla tag, så vattenslangen åker fram och sedan går det snabbt att ge växterna det de behöver.




Jag pustar ut en stund på terassen, snart bär det av till jobbet för ännu en natts arbete i sommarvärmen. Suck, varför är semestern så kort!


Ha en skön söndag-kväll!
Kram Titti



5 kommentarer:

  1. Ja, Blue Paradise er så vakker i fargen! Det er så herlig å se bilder fra din hage :-)
    God nattevakt!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra flox! Och så söt den lilla damen på din sista bild är! Du har så mycket fint och bjuder på härlig inspiration!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken dag och vilken kväll!
    Jag älskar flox.
    Vilken fin färg du har på din.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Åh så fina flox. Har inga, men nu vill jag verkligen ha när jag ser dina underbara!

    Kram, Eira

    SvaraRadera
  5. Fin färg på din flox!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...