måndag 2 september 2013

Autumn feelings


Nu börjar det kännas att hösten är på väg! I morse när jag kom hem från jobbet var det riktigt kyligt, och inomhus hade vi bara 15 grader...brrr! Jag vill inte att sommaren ska ta slut. Livet är så enkelt på sommaren, man behöver inte så mycket kläder, bara att hoppa i tofflorna när man går ut i trädgården. Inte så mycket matlagning heller, för maken sköter grillningen. Inte så mycket att städa, för man är ju utomhus den mesta av tiden...massor av fördelar med sommar alltså. Men nu är det slut på det roliga för den här gången. Tur att det finns lite tröst att hämta på plantskolan. Lite Bollkryssar och Ljung och annat trevligt piggar upp humöret lite!





Jag hade tänkt höst-pynta trädgården i helgen men kris på jobbet gjorde att jag blev tvungen att jobba istället. Men jag stoppar in några bilder från förra hösten för att inte misströsta.









Egentligen är det ganska härligt med höst också, så jag förstår inte varför jag sitter här och gnäller, fy på mig!
Kanske är det för att kroppen börja bli motspänstig och värkbruten som alltid så här års. Men det kommer ju en ny sommar nästa år igen...sägs det!

Kram Titti

3 kommentarer:

  1. Jeg er så enig med deg, sommeren er best! Høst og vinter kan jeg klare meg uten. Vi bor nok i feil land...

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Javisst är hösten härlig! Bara man har accepterat att den är här! Det finns absolut fördelar oxå... Tror jag...
    Kul med citronerna i höstpyntet!
    Jag blir otroligt inspirerad!

    Ha det gött!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Høsten kan ikke bli finere en dette tror jeg, så flotte dekorasjoner og farger.
    Herlige bilder fra hagen din, Marit.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...