måndag 9 september 2013

Gardera med kryss


Årets första influensa har ockuperat min stackars kropp och jag har legat till sängs hela helgen med 39 graders feber och en fruktansvärd hosta. Och maken har drabbats av ryggskott...där fick jag för att jag i förra inlägget sa att vi mådde bra...glöm det! Men det är tur att man garderat med kryss...jag menar bollkryss...så att man har något fint att titta på under sjukdomstiden.

I fredags plockade jag några kvistar av en bollkryss och satte i tre små vaser på matsalsbordet.


Den här stora bollkryssen står utanför dörren och jag kan se den från älsklingsfåtöljen.

Om jag med dödsförakt hänger mig ut genom köksfönstret så kan jag se de gula kryssarna utanför boden.

När jag försiktigt gläntade på ytterdörren såg jag att maken gjort det bekvämt för sig i solskenet, hur han kom i och ur stolen med sin onda rygg har jag ingen aning om.
Såg så mysigt ut...visst är det väl nedrigt att bli sjuk nu när det är så ljuvligt väder! Men det är tur att man kan njuta av småsaker så känns livet genast lite gladare. Har försökt att planera nästa års blomsterprakt medan jag var sängliggandes, men jag måste erkänna att det blev lite luddigt med feber och allt. Så det får nog vänta tills jag kryar på mig.

Kram på er!

Titti





4 kommentarer:

  1. ibland är det tur att man har de där små växterna som piggar upp en
    ja, kanske är lika bra att vänta med ett så viktigt beslut
    men å andra sidan det kunde ju ha blivit några alldeles extra oväntade kompinationer
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du har vackra blommor att pigga upp dig med! Hosta inte bara hitåt för att jag får alltid lunginflammation ;)! Det är nästan så att det räcker med att jag hör talas om hosta så blir jag sjuk...;)!
    Krya på dig! /Anja

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du har vackra blommor att pigga upp dig med! Hosta inte bara hitåt för att jag får alltid lunginflammation ;)! Det är nästan så att det räcker med att jag hör talas om hosta så blir jag sjuk...;)!
    Krya på dig! /Anja

    SvaraRadera
  4. Huff, jeg håper at du er bedre i dag. Å være syk er aldri noe godt. Flotte blomster du viser.
    God bedring!

    Klem Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...