måndag 23 september 2013

In i stugvärmen


Idag har jag börjat plocka in alla Fuchsior och Pelargoner. Efter att ha klippt ner dem lite så hamnade de i blomsterrummet i källaren. Här får de stå tills de blommat klart sen klipper jag ner dem lite till.

Några Astrar fick pryda bänken tillsammans med sticklingar av Palettblad.






Varje gång jag gick ner för källartrappan med blomkrukorna var jag tvungen att kliva över Oliver som somnat på ett trappsteg. Han gillar att vara i händelsernas centrum, men orkar inte längre springa efter matte för att se vad hon gör. Bättre att lägga sig på ett strategiskt ställe så att man har full koll.



Hoppas ni alla får en skön höstvecka!
Kram Titti


3 kommentarer:

  1. Kul med sällskap. Mina katter brukar springa runt fötterna när jag är ute och grejar:)
    Fint blomster rum du har!! Har en skrubb i källaren som jag kallar för Pelargon rummet. Men i år ska jag se hur länge de står sig fina i det kallade orangeriet...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det ett pysslade med alla växter och trångt blir det med undervintern,Det blir inte många andra blommor här inte
    Söt vovve ni har.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Koselig med selskap av hunden din, ja! Dyr liker å være der det skjer noe. Det er nok smart å ta inn plantene nå. Jeg skal begynne med det i dag jeg også, for jeg orker ikke holde på med det når det blir iskaldt ute...
    Flott planterom du har!

    Klem Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...