torsdag 12 september 2013

Månadens favoritväxt-September 2013


Den här månaden har jag valt en liten blyg och diskret dam som favorit. Trots sin ringa storlek är hon en riktig liten skönhet som är väl värd att lyftas fram i rampljuset! Får jag presentera.....Rosyjane!!!




Här i den svarta runda krukan står hon.
Hennes blommor dansar runt som små fjärilar på långa taniga stänglar.
Man måste stanna upp för att se henne.
Man måste böja sig ner en smula.
Men det är hon värd! 
Hennes namn är Sommarljus Gaura lindheimeri "Rosyjane"
Hon är en riktig liten sötnos!
Så därför blev hon min favorit denna månad.

Vill du se fler vackra favoritväxter så kika in här!


Kram Titti



6 kommentarer:

  1. Jättesöt! Den får jag komma ihåg när det blir dags för fröbeställningar igen.Så snyggt du har det i krukorna fortfarande.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Söt! Antecknar... =oP
    Ja, och instämmer med föregående "talare", så fint du har det i dina krukor.
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Så vakker og søt den er! Den har jeg aldri sett før. Nydelig farge på den!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. En så söt liten blomma
    fint val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så fint den blommar fortfarande! Jag tycker verkligen om dess skira och sirliga uttryck och det där med att blommorna ser ut som fjärilar som fladdrar runt stämmer verkligen.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysig hörna och din favorit i sep är förtjusande!
    Tjingeling

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...