onsdag 18 september 2013

Plötsligt blev det höst...


Plötsligt, bara över en natt blev det höst. Överallt ligger det nerfallna löv och växtligheten håller på att byta till höstskrud. Nu ser man det tydligt...sommaren är slut för den här gången. Förfallet har börjat!


Men istället för att deppa så säger jag
Välkommen höst




Jag kan inte säga att jag direkt längtat efter dig
men nu då du ändå är här
så kan vi väl få njuta av dig lite!




Så fram med ljung, prydnadskål och annat höstpynt
så känns livet genast lite trevligare
jag vill gärna ha lite blå himmel också
och frisk, hög luft
och milda vindar.



Jag njuter av det som fortfarande blommar
som tex de här söta tremastarblommorna.


Jag njuter också av att se maken gräva en ny rabatt helt utan att jag bett honom.
En rabatt med mjuka fina linjer
som ska fyllas med Hortensia och formklippta klot.
Han åkte tom till Plantagen och handlade växter alldeles själv
medan jag var sjuk
allt för att göra mig glad.
Visst är han toppen!!!


Så visst finns det många glädjeämnen trots att sommaren är slut.
Nu är det bara en liten, liten paus i trädgårderingen
225 dagar för att vara exakt
sen är det sommar igen!

Ha det så gott i höstrusket!
Kram Titti


Ps. Tack för alla snälla kryapådig-hälsningar!
Ni är underbara!Ds





7 kommentarer:

  1. Du har så rett, både i det ene og andre. Høsten kom over natten, ja, men vi vet jo at det måtte bli sånn. Det er bare det at vi har så vanskelig for å gi slipp på sommeren her i nord ;-) Men vi får nyte høsten, for det er jo en fin tid det også. Flott vannbad du har med nydelige dahlia du har! Det er så vakkert når de flyter sånn på vannet.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Med en sån snäll och omtänksam make så är det bara att njuta av den nya tiden. Inners inne är det rätt så skönt att "släppa taget" lite och bara göra det som faller sig på och njuta av fina höstdagar och mysiga ljusskenskvällar.

    Höstkram / Therése

    SvaraRadera
  3. Vilken snäll och omtänksam man du har :-) Och visst får man se det positiva med hösten, alla vackra färger och myskvällar med tända ljus när det regnar ute. Ha det bra!
    Kram /Liv

    SvaraRadera
  4. Ja, hösten kom plötsligt i år. Hoppas den stannar ett tag nu, vintern får gärna vänta!
    Att ha en make som gräver och handlar växter är toppen - jag vet, för jag har också en sån make:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint du har pyntet, ja høsten er fin med sine farger og en kan gjøre andre ting som å gå skogsturer og ha inne-kos med god samvittighet.

    Den hvite trekantblomsten er nydelig, den har jeg ikke sett før.

    God kveld fra Marit.

    SvaraRadera
  6. Hösten går ju an - ja, den är tom fin om det vill sig väl, d.v.s. utan nattfrost, stormar och ihållande regn eller snöblandat....det är vintern som jag tycker är det stora bekymret.;)!
    Vilken omtänksam make du har!/Anja

    SvaraRadera
  7. 225 dagar,de kommer att försvinna så fort som så? För det går att ha roligt ute även när temperaturen kryper under plus tio :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...