onsdag 11 september 2013

Rapport från sjukstugan



Jag fortsätter med hög feber och hosta. Det blir inte mycket till sömn varken för mig eller maken pga hostandet och febriga drömmar om störtande jumbojättar och annat läskigt. Så imorgon ska maken släpa iväg mig till farbror doktorn för han misstänker att jag fått lunginflammation igen. Men det är härligt med det soliga vädret, man känner sig ju lite gladare då.
 Och så får man ju roa sig så gott det går...jag har hunnit plöja igenom alla avsnitt av Trädgårdstoppentv8 Play och ligger här och smider planer för nästa sommar...om jag överlever, vill säga! Kom just att tänka på den gamla visan "i en sal på lasarettet" och hur illa det gick för den stackarn.  



Det är så härligt när solen kikar in genom fönstret.





















Jag är glad att jag plockade in blommor förra fredagen så att jag kan njuta av dem nu när man är tvungen att hålla sig inomhus. Blommorna står i en gammal cylindervas som jag limmat fast säckväv på och tryckt med schabloner.

Sen har jag ju en liten kompis som följer mig vart jag går(eller ligger)
Han tycker det är helmysigt att matte är sjuk så att han får ligga i sängen och sova hela dagarna, det är nämligen hans favoritsysselsättning numera.
Apropå favorit så är det ju dags att välja en favoritväxt för september.
Jag tror att jag kommit på vad jag ska välja...

Kram Titti



5 kommentarer:

  1. Huff, det høres ikke bra ut! Du må komme deg til legen ja, og finne ut om det er lungebetennelse du har. Det er ikke til å spøke med, så det må du gjøre. Det er så kjedelig å være syk, så jeg føler med deg. Min mann har akkurat det samme, og han har også vært syk i en uke og hoster fryktelig. Må være en høstinfluensa dette her. Jeg har ikke fått det (ennå), og håper jeg slipper unna. Så søt den hunden er, jeg kan tenke meg den trives når det er noen i sengen ja. Fortsatt god bedring!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Visst är det trist när man är sjuk och inte tycker att det blir bättre. En bra sak i alla fall man hinner göra lite av det där man tänkt men inte tycker att man hinner som ex se tv och läsa tidningar till och med plöja lite bland datorns bilder.
    Ha det så bra i sängen och krya på dig!!!!
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Nej men oj så tråkigt att du är sängliggande.
    Tur att du har en sådan söt kompis som vilar tillsammans med dig.

    Jättefina inspirerande bilder.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med förkylningar, man drabbas ju förr eller senare. Hoppas du kryar på dig. Det är skönt att man i alla fall kan ägna sig åt trädgårdsdrömmar. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  5. vad jobbigt att du inte är piggare än
    bra att du har en gubbe som är omtänksam och släpar iväg dej till läkaren
    Mina luktärtor var små ynkliga saker innan jag började vattna dom med flytande växtnärig
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...